Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „digitální kompetence“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (274)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 274 položek
Základní vzdělávání
20. 8. 2024 0x 418x
Osová souměrnost v programu Robocompass
Tato aktivita se zaměřuje na využití robotického programu Robocompass při zobrazení bodů prostřednictvím osové souměrnosti. Jednotlivé kroky konstrukcí lze v programu popisovat i slovně, což žákům…
Základní vzdělávání
16. 8. 2024 0x 431x
Online simulace starověké civilizace III. Jaký byl život egyptských farmářů?
Simulační hry žákům nabízí rozsáhlou paletu možností, jak se aktivně zapojit do poznávání minulosti. V rámci projektu Mused.com vznikly zatím tři betaverze simulačních her využívajících generativní…
Základní vzdělávání
15. 8. 2024 0x 432x
Online simulace starověké civilizace II. Jaký byl život na řeckém venkově?
Simulační hry žákům nabízí rozsáhlou paletu možností, jak se aktivně zapojit do poznávání minulosti. V rámci projektu Mused.com vznikly zatím tři betaverze simulačních her využívajících generativní…
Základní vzdělávání
14. 8. 2024 2x 1259x
Online simulace starověké civilizace I. Jak se žilo milionům Římanů na venkově?
Simulační hry žákům nabízí rozsáhlou paletu možností, jak se aktivně zapojit do poznávání minulosti. V rámci projektu Mused.com vznikly zatím tři betaverze simulačních her využívajících generativní…
Základní vzdělávání
12. 8. 2024 0x 902x
Planning a trip
Žáci ve skupinách vytvoří na základě aktivního vyhledávání na internetu a použitím vhodných aplikací návrh organizace výletu do zahraničí v aplikaci Canva dle zadání učitele. Plakát si poté vytisknou…
Základní vzdělávání Spomocník
9. 8. 2024 0x 1612x
Vyhledávání se mění. Přichází SearchGPT
Internetové vyhledávání, jak jsme ho donedávna znali, je u konce. Společnost OpenAI představila SearchGPT, nový AI search engine pro ChatGPT. Jak se liší od Googlu? A jaké nové digitální dovednosti…
Základní vzdělávání
6. 8. 2024 0x 458x
Hlavička jako krychlička
Základní myšlenkou aktivity je vytvoření „hranaté“ hlavy. Hlavu vybraného objektu (člověk, zvíře, hračka) žáci nafotí z pěti pohledů. Obrázky pak v počítačové aplikaci upraví do čtvercového formátu,…
Základní vzdělávání
5. 8. 2024 0x 474x
První pomoc
Skrze tuto výukovou aktivitu se žáci seznámí se základy první pomoci a vytvoří digitální obsah v podobě videa. Aktivita je vhodná pro žáky 4. a 5. ročníku. Vytvořená videa reflektují konkrétní kroky…
Základní vzdělávání
30. 7. 2024 0x 699x
Vyhodnocování dat slovní úlohy a tvorba grafů a tabulek pomocí aplikace Numbers
V této výukové aktivitě žáci pracují s daty, která jsou uvedena ve slovní úloze. Úkolem žáků je tyto informace analyzovat a následně převést tato data z textu do tabulek a grafu a prostřednictvím…
Základní vzdělávání
29. 7. 2024 0x 627x
Konstrukce trojúhelníků v programu Robocompass
Následující aktivity se zaměřují na využití robotického 3D programu Robocompass při vytváření jednoduchých konstrukcí trojúhelníků prostřednictvím jednoduchých příkazů. Program umožňuje zpětné…
Základní vzdělávání
23. 7. 2024 0x 588x
Lineární rovnice v aplikaci Cymath
Výuková aktivita pro žáky druhého stupně základních škol rozvíjející digitální kompetence prostřednictvím aplikace Cymath, která slouží především k řešení matematických úloh. Aktivita formou…
Základní vzdělávání
3. 7. 2024 0x 910x
Jak se žilo v…
Žáci porovnávají život v různých obdobích v minulosti naší země se současností. Zaměřují se na jevy z běžného života, jako je oblékání, stravování, způsob bydlení. Učí se vyhledávat informace,…
Zobrazeno 12 z 274 položek