Stupeň vzdělávání: 1. stupeň – 3.–5. ročník
Věková skupina: 8–11 let
Vzdělávací obor: jazyk a jazyková komunikace – cizí jazyk – anglický jazyk
Časová dotace:
Výuka: 1 vyučovací hodina
Příprava: 30 minut - seznámení s aplikací Quick, Draw a výběr online slovníku
Potřebné vstupní znalosti a dovednosti:
Metodická poznámka:
Protože se jedná o AI aplikaci, žáci jsou omezeni věkem, a proto nebudou pracovat každý na svém PC, ale využijí učitelského PC.
Žák pracuje s online slovníkem
Žák využívá aplikaci k rozšíření slovní zásoby
Popis vzdělávací aktivity:
Evokace
1) Žáci se seznámí s online slovníkem Slovník Glosbe, případně více slovníky:
2) Učitel sdílí aplikaci přes dataprojektor. Vysvětlí krok za krokem, jak aplikace Quick, Draw funguje.
Autor díla: Helena Peřinová
Uvědomění
Zadání pro žáky:
Draw … !
Učitel sdílí aplikaci přes dataprojektor, žáci chodí postupně kreslit podle zadání tak, aby se všichni vystřídali. Žáci v lavicích vyhledávají v online slovníku neznámá slovíčka a radí spolužákovi u počítače, co má kreslit.
Autor díla: Helena Peřinová
Úkolem žáka je pomocí myši nebo touchpadu rychle během 20 sekund nakreslit zadané slovíčko.
Autor díla: Helena Peřinová
Pokud žák nerozumí, požádá spolužáky o vyhledání slovíčka v online slovníku. Teprve poté klikne na zelené tlačítko Got it! Od té chvíle běží čas a žák kreslí.
Autor díla: Helena Peřinová
Autor díla: Helena Peřinová
Po sérii 6 obrázků aplikace vyhodnotí, kolik obrázků se jí podařilo úspěšně rozpoznat.
Součástí programu je popis, jak aplikace vyhodnocuje náčrty na základě předchozích obrázků. Žáci mohou vidět, jak se umělá inteligence učí. Pro upevnění nové slovní zásoby lze tuto slovní zásobu v další hodině zopakovat např. v aplikaci Wordwall.
Autor díla: Helena Peřinová
Autor díla: Helena Peřinová
Zkušenosti s použitím materiálu ve výuce:
5. ročník
Všichni žáci si postupně vyzkoušeli kreslení. Aplikace tady byla silnou motivací pro vyhledávání slovíček v online slovníku. Někdy bylo překvapivé, jak rychle aplikace vyhodnotila, co žák kreslí.
Článek je publikován pod licencí Creative Commons BY-SA.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025