Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
Očekávaný výstup
Klíčová kompetence
Průřezové téma
 

Zvolené filtry

Očekávaný výstup
Dějepis
Články (199)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 199 položek
Základní vzdělávání
6. 11. 2024 0x 755x

Poznej historii Židů ve svém městě

Aktivita se zaměřuje na poznání historie židovské komunity ve vašem městě. Žáci vytvářejí prohlídkovou trasu po klíčových místech židovské komunity v konkrétní obci. Tuto trasu zpracovávají pomocí…
Základní vzdělávání
22. 10. 2024 0x 722x

Pozvánka na Vídeňský kongres

Žáci si prostřednictvím moderních aplikací vyzkouší simulaci plánování Vídeňského kongresu, pochopí důležitost diplomacie a koordinace v mezinárodních jednáních a naučí se používat nástroje pro…
Základní vzdělávání
24. 9. 2024 0x 499x

K čemu sloužilo gotické umění?

V dnešní době je pro nás umění často zdrojem estetického potěšení, sdělením určitého poselství nebo vyjádřením politického či společenského protestu. Málokdo z nás chodí do galerií obdivovat obrazy a…
Základní vzdělávání
17. 9. 2024 0x 727x

Jak to skutečně bylo?

Výuková aktivita seznamuje žáky a žákyně s konceptem a principy orální historie. Zaměřuje se na poukázání možných rozdílů mezi „oficiálním“ historickým příběhem a příběhem, který je předáván v…
Základní vzdělávání
3. 9. 2024 0x 808x

Život Keltů

Výuková hodina je zaměřena na téma Keltové. Žáci a žákyně se dozvědí základní informace o Keltech a jejich způsobu života a boje, keltském náboženství, osídlení v Čechách a v Evropě. Aktivita je…
Základní vzdělávání
2. 9. 2024 0x 888x

Slavné osobnosti z našeho města? Tvorba komiksu v PowerPointu

Znalost slavných osobností spojených s historií města, v němž se žáci vzdělávají, patří nejen k základnímu očekávanému přehledu, ale jde také o jeden z prvků místně zakotveného učení, který může…
Základní vzdělávání
30. 8. 2024 0x 932x

Jak vnímali kolonialismus?

Žáci pracují s obrazy jako s historickými prameny, z nichž odvozují vnímání kolonialismu evropskými velmocemi a využívají k analýze zdrojů virtuální nástěnku nebo grafický editor. Aktivitu je vhodné…
Základní vzdělávání
29. 8. 2024 0x 1509x

Jak probíhala středověká bitva?

Středověk si většina lidí stále představuje jako věk temnoty a šedi, v němž každá bitva představovala ohromný masakr za účasti polonahých svalnatých mužů otáčejících se s mečem s téměř taneční…
Základní vzdělávání
28. 8. 2024 0x 983x

Jak hra zobrazuje Athény za Perikla?

I počítačové hry se stávají zajímavými a propracovanými zdroji poznání v hodinách dějepisu. Ač nám mnohdy organizační, finanční a technické podmínky neumožňují plné verze her nainstalovat, lze využít…
Základní vzdělávání
27. 8. 2024 0x 772x

Co nám má pomník sdělit?

Pomníky a sochy jsou součástí veřejného prostoru, kterou mnohdy vnímáme spíše mimochodem a jako samozřejmost – pokud nejde o nová nebo provokativní díla. Všechny pomníky s sebou nesou určité…
Základní vzdělávání
27. 8. 2024 0x 846x

Jak poznám gotickou památku?

Žáci prostřednictvím virtuální prohlídky katedrály svatého Víta, Václava a Vojtěcha na Pražském hradě rozpoznávají znaky gotického slohu a vytváří si tak na příkladu naší nejslavnější katedrály…
Základní vzdělávání
26. 8. 2024 0x 624x

Jak by vypadal panteon Krkonoš?

Většina z nás zná panteon Národního muzea nebo Slavín na Vyšehradském hřbitově a máme povědomí o tom, proč je důležité připomínat si významné osobnosti spojené s naší historií. Samotná otázka, kdo má…
Zobrazeno 12 z 199 položek