Odborné články Všechny články autora „Pavel Žalský“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 
Články (34)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 34 položek
Základní vzdělávání
5. 11. 2024 0x 588x

Genially, díl 2.: online stanoviště a bádání v dějepisu

Článek se zaměřuje na využití aplikace Genially pro tvorbu online stanovišť ve výuce dějepisu. Autor popisuje výhody použití online stanovišť, jako je možnost využití multimediálních zdrojů a snadné…
Základní vzdělávání
31. 10. 2024 0x 1128x

Genially, díl 1.: online gamebooky pro dobrodružné hodiny dějepisu

Článek poskytuje podrobný návod k využívání aplikace Genially pro tvorbu interaktivních gamebooků ve výuce dějepisu. Genially umožňuje učitelům vytvářet poutavé vzdělávací materiály, které kombinují…
Základní vzdělávání
30. 10. 2024 0x 689x

Historiana: Digitální nástroj pro rozvoj historické gramotnosti

Tento článek představuje aplikaci Historiana, inovativní nástroj pro výuku dějepisu, který podporuje rozvoj historické gramotnosti a kritického myšlení. Učitelé mohou vytvářet vlastní interaktivní…
Základní vzdělávání
24. 9. 2024 0x 407x

K čemu sloužilo gotické umění?

V dnešní době je pro nás umění často zdrojem estetického potěšení, sdělením určitého poselství nebo vyjádřením politického či společenského protestu. Málokdo z nás chodí do galerií obdivovat obrazy a…
Základní vzdělávání
2. 9. 2024 0x 798x

Slavné osobnosti z našeho města? Tvorba komiksu v PowerPointu

Znalost slavných osobností spojených s historií města, v němž se žáci vzdělávají, patří nejen k základnímu očekávanému přehledu, ale jde také o jeden z prvků místně zakotveného učení, který může…
Základní vzdělávání
30. 8. 2024 0x 873x

Jak vnímali kolonialismus?

Žáci pracují s obrazy jako s historickými prameny, z nichž odvozují vnímání kolonialismu evropskými velmocemi a využívají k analýze zdrojů virtuální nástěnku nebo grafický editor. Aktivitu je vhodné…
Základní vzdělávání
29. 8. 2024 0x 1206x

Jak probíhala středověká bitva?

Středověk si většina lidí stále představuje jako věk temnoty a šedi, v němž každá bitva představovala ohromný masakr za účasti polonahých svalnatých mužů otáčejících se s mečem s téměř taneční…
Základní vzdělávání
28. 8. 2024 0x 896x

Jak hra zobrazuje Athény za Perikla?

I počítačové hry se stávají zajímavými a propracovanými zdroji poznání v hodinách dějepisu. Ač nám mnohdy organizační, finanční a technické podmínky neumožňují plné verze her nainstalovat, lze využít…
Základní vzdělávání
27. 8. 2024 0x 723x

Co nám má pomník sdělit?

Pomníky a sochy jsou součástí veřejného prostoru, kterou mnohdy vnímáme spíše mimochodem a jako samozřejmost – pokud nejde o nová nebo provokativní díla. Všechny pomníky s sebou nesou určité…
Základní vzdělávání
27. 8. 2024 0x 757x

Jak poznám gotickou památku?

Žáci prostřednictvím virtuální prohlídky katedrály svatého Víta, Václava a Vojtěcha na Pražském hradě rozpoznávají znaky gotického slohu a vytváří si tak na příkladu naší nejslavnější katedrály…
Základní vzdělávání
26. 8. 2024 0x 584x

Jak by vypadal panteon Krkonoš?

Většina z nás zná panteon Národního muzea nebo Slavín na Vyšehradském hřbitově a máme povědomí o tom, proč je důležité připomínat si významné osobnosti spojené s naší historií. Samotná otázka, kdo má…
Základní vzdělávání
16. 8. 2024 0x 620x

Online simulace starověké civilizace III. Jaký byl život egyptských farmářů?

Simulační hry žákům nabízí rozsáhlou paletu možností, jak se aktivně zapojit do poznávání minulosti. V rámci projektu Mused.com vznikly zatím tři betaverze simulačních her využívajících generativní…
Zobrazeno 12 z 34 položek