Žák s pomocí online simulační hry, v níž získává odpovědi na své otázky, popíše každodenní život lidí na egyptském venkově.
Stupeň vzdělávání: 2. st. ZŠ
Věková skupina: 6. ročník ZŠ
Vzdělávací obor: dějepis
Časová dotace:
Výuka: 45 minut
Příprava: je dobré si hru před samotnou hodinou zkusit alespoň 15 minut zahrát
Pomůcky: zařízení připojená k internetu
Potřebné vstupní znalosti a dovednosti:
Vzdělávací cíle:
Žák s pomocí online simulační hry, v níž získává odpovědi na své otázky, popíše každodenní život lidí na egyptském venkově.
Přínos využití digitálních technologií:
Žák využívá online simulační hru vystavěnou na generativní umělé inteligenci pro získávání informací.
Metodická poznámka:
Hra je prozatím v testovacím režimu, může se stát, že chatování s postavičkami bude kolabovat nebo trvat. V takovém případě je lepší hru zapnout na méně zařízeních připojených přes jednu IP adresu nebo aktualizovat stránku. I v případě, že nebudou fungovat dialogy, je vždy možné procházet vesnici a zkoumat její významné budovy a součásti.
Jestliže budete chtít práci s hrou hodnotit, nastavte jasná kritéria toho, jak má vypadat odpověď. Můžete např. využít okruhy otázek popsané v evokaci.
Popis vzdělávací aktivity:
Níže jsou screeny ze samotné hry:
![]() |
Autor díla: Pavel Žalský |
![]() |
Autor díla: Pavel Žalský |
![]() |
Autor díla: Pavel Žalský |
![]() |
Autor díla: Pavel Žalský |
![]() |
Autor díla: Pavel Žalský |
![]() |
Autor díla: Pavel Žalský |
![]() |
Autor díla: Pavel Žalský |
![]() |
Autor díla: Pavel Žalský |
![]() |
Autor díla: Pavel Žalský |
![]() |
Autor díla: Pavel Žalský |
Zkušenosti s použitím materiálu ve výuce:
Žáci podobnou hru hráli na příkladu římského a řeckého venkova, s principem hry tedy nemuseli být dlouze seznamováni. Egyptská simulace přináší větší a podnětnější herní prostor, což se žákům líbilo, není však možné si např. pořádně prohlédnout sochu v chrámu – na druhou stranu ji postavičky rády popisují, když se zeptáte. Co do naplnění cílů hra rozhodně splnila svůj účel.
Další související materiály:
Žáci podobnou hru hráli na příkladu římského a řeckého venkova, s principem hry tedy nemuseli být dlouze seznamováni. Egyptská simulace přináší větší a podnětnější herní prostor, což se žákům líbilo, není však možné si např. pořádně prohlédnout sochu v chrámu – na druhou stranu ji postavičky rády popisují, když se zeptáte. Co do naplnění cílů hra rozhodně splnila svůj účel.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Materiály s klíčovým slovem NPO 3.1 DIGI vytvořil tým metodiků v projektu Podpora škol v kontextu digitalizace (Národní plán obnovy 3.1 DIGI) pro podporu pedagogů při ICT revizích.
Další informace, metodické materiály i inspiraci do výuky jednotlivých předmětů i napříč předměty najdete na webu https://digitalizace.rvp.cz/
Národní pedagogický institut České republiky © 2025