Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > Jak na internet: Jak být vidět na internetu
Odborný článek

Jak na internet: Jak být vidět na internetu

4. 5. 2016 Základní vzdělávání
Autor
Akademie CZ.NIC

Anotace

Podle odhadů je dnes na Internetu vystaveno několik miliard webových stránek. V tom, abychom našli pomyslnou jehlu v kupce sena, nám pomáhají nejrůznější vyhledávače. Jak to však udělat, pokud jste onou jehlou vy a chcete, aby vás někdo v té pavučině spletené z miliard stránek našel? Tradiční formy reklamy jako např. inzeráty v novinách zde moc nefungují. Zkuste si samy vzpomenout, kdy jste naposledy přepisovali nějakou adresu z inzerátu do prohlížeče. Pokud chcete ulovit uživatele celosvětové pavučiny a přilákat jej na svůj web, musíte začít lovit online.

Podle odhadů je dnes na Internetu vystaveno několik miliard webových stránek. V tom, abychom našli pomyslnou jehlu v kupce sena, nám pomáhají nejrůznější vyhledávače. Jak to však udělat, pokud jste onou jehlou vy a chcete, aby vás někdo v té pavučině spletené z miliard stránek našel?

Tradiční formy reklamy jako např. inzeráty v novinách zde moc nefungují. Zkuste si samy vzpomenout, kdy jste naposledy přepisovali nějakou adresu z inzerátu do prohlížeče. Pokud chcete ulovit uživatele celosvětové pavučiny a přilákat jej na svůj web, musíte začít lovit online.

Webové stránky: základem je dobrá doména

Základním úspěchem pro to, abyste na Internetu byli vidět, jsou webové stránky. Ať již se rozhodnete pro design laděný do modra nebo do zelena, základem úspěchu je dobrá doména.

Taková, která se uživatelům bude dobře pamatovat, nebude moc dlouhá (např. zkuste si zapamatovat a přepsat jednu z nejdelších českých domén prvni-nejdelsi-domena-v-ceske-republice-ktera-ma-prave-63-znaku.cz) a zároveň bude v ideálním případě odpovídat tomu, co je na ní umístěno.

Jak přilákat zákazníky?

Své stránky již máte. Jak na ně ale přilákat návštěvníky? Pokud někdo nezadá adresu přímo do prohlížeče, s největší pravděpodobností na vaše stránky přijde z vyhledávače seznam.cz nebo google.com.

Algoritmus, pomocí kterého vyhledávače výsledky řadí, je tajný snad ještě více, než recept na Coca-Colu či složení Becherovky. Přesto je možné vysledovat, co pozitivně ovlivňuje postavení stránek při vyhledávání. Vedle dobře zvoleného názvu domény, jejíž název odpovídá klíčovému slovu, má na umístění na předních příčkách vliv např. to, jak často informace na svém webu aktualizujete, jak kvalitní na něm máte texty či jaké a kolik odkazů na vaše stránky vede. Technikám pro vylepšování pozice ve výsledcích vyhledávání se říká SEO (Search Engine Optimization).

Placená reklama

Pokud se nechcete spoléhat jen na SEO, můžete si zaplatit reklamu na základě zadaných klíčových slov. Všem, kteří budou na daném vyhledávači hledat výraz „boty“, se pak zobrazí stránky, které nabízí obuv a které za svou reklamu zaplatily. Tyto odkazy jsou však ve výsledcích vyhledávání vizuálně odlišeny a každý tak ví, že se jedná o reklamu. Je zde tak nižší pravděpodobnost, že na tento odkaz klikne raději, než na první neplacený výsledek hledání. Další možností propagace na Internetu je bannerová reklama či PR články. Těmto formám propagace jsme věnovali již jeden z našich předchozích dílů.

Sociální sítě

Přilákat návštěvníky na své stránky můžete i pomocí sociálních sítí jako je Facebook, Google+ či Twitter nebo Instagram. Na těchto sítích můžete publikovat např. informace o nových výrobcích, slevách nebo odkazy na zajímavé články na vašem webu. Přivést nové návštěvníky pak mohou i tzv. virální videa, která se spontánně šíří Internetem.

Pokud se rozhlížíte po novém zaměstnání, určitě neprohloupíte, pokud budete vidět na sítí LinkedIn. Na této sociální totiž často loví personalisté své zaměstnance či se přesvědčují o tom, kde všude jste pracovali.

Blog

K tomu, abyste byli na Internetu vidět, vám může dobře pomoci i blog. Zatímco dříve jste museli o svých kvalitách přesvědčit nakladatele, dnes můžete začít publikovat během okamžiku. O vašem úspěchu pak nerozhoduje nakladatel, ale sami uživatelé. A pokud váš blog bude číst dostatek lidí, můžete pomocí něho lépe prodávat zboží z e-shopu nebo služby poradny pro zdravou výživu. Technikům i kuchařkám může zviditelnění prostřednictvím blogu pomoci i k novému zaměstnání.

Dobrá rada na závěr

Ať již se rozhodnete na Internetu zviditelnit jakkoliv, nezapomínejte na to, že základem libovolné webové stránky je zajímavý a pravidelně aktualizovaný obsah. Odborníci na zviditelnění na Internetu se dnes drží hesla: „Obsah je král!“. Držte se jej i vy. Více než rok aktualizované stránky nebo web s pravopisnými chybami vás sice mohou zviditelnit, ale asi ne tak, jak byste si představovali. U e-shopu je pak základem kvalitní zboží za dobré ceny. Pokud nic z toho nenabízíte, peníze za zviditelnění na Internetu jsou jen vyhozenou investicí a vašim stránkám nepomůže ani svěcená voda.


Text je dostupný také na www.jaknainternet.cz.
V případě nápadů či komentářů pište prosím na e-mail akademie@nic.cz.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
odt
46.88 kB
Dokument
Pracovní list
pdf
100.59 kB
PDF
Článek pro učitele k tisku

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Akademie CZ.NIC

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Zařazení do seriálu:

Tento článek je zařazen do seriálu Jak na internet.
Ostatní články seriálu:

Klíčové kompetence:

  • Základní vzdělávání
  • Kompetence komunikativní
  • využívá získané komunikativní dovednosti k vytváření vztahů potřebných k plnohodnotnému soužití a kvalitní spolupráci s ostatními lidmi
  • Základní vzdělávání
  • Kompetence komunikativní
  • využívá informační a komunikační prostředky a technologie pro kvalitní a účinnou komunikaci s okolním světem

Průřezová témata:

  • Základní vzdělávání
  • Osobnostní a sociální výchova
  • Mezilidské vztahy

Mezioborove presahy: