Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (100)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 100 položek
Základní vzdělávání Spomocník
2. 11. 2022 0x 688x
20 oblastí, ve kterých bychom měli rozvíjet digitální dovednosti
V jakých všech oblastech bychom měli rozvíjet digitální dovednosti žáků, aby v budoucnu uspěli? Jaké dovednosti dnes očekávají zaměstnavatelé od svých budoucích zaměstnanců? A máme tyto dovednosti my…
Základní vzdělávání
6. 10. 2022 0x 842x
Mentimeter – cenný nástroj pro formativní hodnocení nebo brainstorming
Článek představuje nástroj Mentimeter z hlediska jeho využívání ve výuce. Text přináší základní popis nástroje a jeho funkcí s důrazem na brainstorming a formativní hodnocení ve výuce. Součástí jsou…
Gymnaziální vzdělávání
8. 9. 2022 0x 376x
Geoinformační technologie v hodinách zeměpisu
Jedním z cílů geografického vzdělávání je, aby žáci získávali dovednosti a schopnosti, které jsou uplatnitelné při myšlení v geografických souvislostech a při praktických činnostech. Jedním ze…
Základní vzdělávání Spomocník
24. 8. 2022 0x 867x
20 způsobů online komunikace třídních učitelů
Dobrý třídní učitel se pozná mimo jiné také podle toho, jak umí komunikovat online. Následující text nabídne 20 různých způsobů online komunikace, kterou by třídní učitelé mohli a měli v průběhu…
Základní vzdělávání
23. 8. 2022 0x 902x
Povídky, komiksy, videokurzy a další materiály pro výuku bezpečného internetu
Oddělení vzdělávání NÚKIB vyvíjí a poskytuje rozmanité výukové materiály, které žákům přibližují problematiku bezpečného internetu. Materiály jsou doplněny o metodický list a návod, který učitelům…
Základní vzdělávání
15. 8. 2022 2x 2933x
Online překladače, jak s nimi pracovat nejen pro překlady a tlumočení z/do ukrajinštiny
V článku jsme se zaměřili na jednu ze současných nejaktuálnějších potřeb českého školství, tedy překlady do a z ukrajinštiny. Využití překladačů má mnohem širší využití, a to nejen ve vzdělávacím…
Základní vzdělávání
16. 6. 2022 0x 432x
Nearpod – zapojte žáky do interaktivních prezentací
Článek se zaměřuje na možnosti využívání aplikace Nearpod ve výuce. Článek popisuje, jak je možné s tímto digitálním nástrojem vyučovat a v čem je možné spatřovat jeho přednosti pro aktivní učení…
Základní vzdělávání Spomocník
8. 6. 2022 0x 1390x
15 tipů, jak se stát digitálním lídrem školy
Jak se stát lídrem školy? Začněte tím, že se staneme digitálním lídrem školy. V tomto článku najdete několik tipů, jak na to.
Neformální vzdělávání
31. 5. 2022 0x 697x
Jak se neztratit v Digitálním lese – rozvoj orientačních dovedností v zážitkových programech pro žáky ZŠ
Bezpečně dorazit do cíle si přeje každý výletník. Ať už jste na výletě pěšky, na kole, na lyžích, nebo cestujete jiným dopravním prostředkem, může se stát, že vás na cestě překvapí tma, bouřka, úraz…
Gymnaziální vzdělávání
1. 5. 2022 0x 383x
Rozvoj digitálních kompetencí v tělesné výchově na gymnáziích
Článek přímo navazuje na stejně zaměřený text pro základní vzdělávání, který byl zpracován v roce 2020 do prosincového newsletteru Národního pedagogického institutu ČR a je umístěn na Metodickém…
Základní vzdělávání
19. 4. 2022 0x 442x
Setkání na švu společenských věd a digitálního designu
Text informativního článku je pojat jako rozhovor učitele dějepisu a výchovy k občanství s produktovým designérem k metodě tzv. tandemového učení, ve kterém oba aktéři sledovali výstavbu smysluplné a…
Základní vzdělávání
12. 4. 2022 0x 1721x
On-line aplikace a nástroje pro výuku
Článek nabízí seznam on-line zdarma dostupných aplikací, které jsou dobře využitelné pro učení žáků i pro práci učitele. Seznam vychází z vlastní zkušenosti autora textu s danými aplikacemi z výuky…
Zobrazeno 12 z 100 položek