Stupeň vzdělávání: 1. stupeň / 5. ročník, 2. stupeň ZŠ / 6.–7. ročník
Věková skupina: 10–13 let
Vzdělávací obor: přírodověda, třídnická hodina, výchova ke zdraví
Tematický okruh: člověk a jeho svět – člověk a jeho zdraví / člověk a zdraví
Časová dotace: 1–2 vyučovací hodiny
Potřebné vstupní znalosti a dovednosti:
Využívá k osobnímu rozvoji digitální technologie a online nástroje:
Pracuje ve sdílené myšlenkové mapě pro brainstorming, ve sdílené nástěnce pro prezentaci obrázků s možností lajkovat a komentovat práci ostatních.
Popis vzdělávací aktivity:
Evokace:
Co potřebujeme k tomu, abychom se věnovali pohybu? Potřebujeme vždy speciální vybavení?
Co je to přirozený pohyb? Jaké kolektivní a individuální sporty znáš? Kdy a jak se v průběhu dne pohybuješ? Jaké znáš sporty, pro které nepotřebuješ žádné vybavení?
Myšlenková mapa:
Autor: Helena Peřinová
https://miro.com/app/board/uXjVIL4rxtM=/
Autor: Helena Peřinová
Uvědomění:
Autor: Helena Peřinová
Metodická poznámka:
Máme více možností, jak nastavit sdílení. Na začátku doporučuji nastavit sdílení jako „spisovatel“, aby mohli žáci přidat své obrázky, případně „moderátor“, aby mohli přidat a upravovat příspěvky. Až budou všechny příspěvky vloženy, je možné změnit sdílení na „komentující“ – žáci budou moci pouze komentovat a nebudou si vzájemně zasahovat do příspěvků.
Autor: Helena Peřinová
Autor: Helena Peřinová
Autor: Helena Peřinová
Reflexe:
Připravená nástěnka v Padletu:
Autor: Helena Peřinová
Autor: Helena Peřinová
Práce žáků:
Autor: Helena Peřinová
Autor: Helena Peřinová
Autor: Helena Peřinová
Zkušenosti s použitím materiálu ve výuce:
Aktivita byla ověřena ve výuce v 5. i 6. ročníku. Uvědomili jsme si, že pro každého z nás znamená pohyb něco jiného, pro každého je pojetí individuální, pro jednoho žáka může být fotbal ve 2. patře (jde si zahrát fotbálek s kamarády), jiný žák ho umístí do nejvyššího patra – věnuje se fotbalu, chodí na tréninky... Pracovat ve sdíleném souboru je obtížné i pro dospělé, děti to zvládly výborně a z výsledků své práce měly radost.
Autor: Helena Peřinová
Autor: Helena Peřinová
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025