Stupeň vzdělávání: ZŠ/SŠ/G
Věková skupina: 14–16 let
Vzdělávací obor: další cizí jazyk
Tematický okruh: zvířata / popis a charakteristika / produkce
Časová dotace:
Potřebné vstupní znalosti a dovednosti:
Oborové:
Digitální:
Přínos využití digitálních technologií:
Žáci a žákyně:
Tato výuková aktivita propojuje poslech, čtení, mluvení a digitální tvorbu. Žáci zdokonalí jazykové dovednosti (popis zvířat, barvy, vlastnosti, věty se slovesy être a avoir) a rozvíjejí digitální kompetence i spolupráci ve skupinách.
Quizlet a příklad bizarních zvířat (10 minut)
Např.: Voici un chat-papillon. Il est petit et il a des ailes bleues. Il adore voler dans la forêt.
Tvorba bizarních zvířat (20 minut)
Nom: Le lapin-aigle
Description: Il est petit comme un lapin, mais il a des ailes comme un aigle. Son pelage est blanc et ses ailes sont dorées.
Pouvoirs: Il peut voler très vite et chasser des petits animaux.
Habitat: Il habite dans les plaines et les collines.
Nourriture: Il adore les carottes et les insectes.
Tento popis žáci vytvoří v Canvě přímo do obrázku nebo na digitální kartičku, kde popis doplní ilustrací svého vymyšleného zvířete.
Ukázka výstupu, Střední škola Futurum, 3. AL (1. rok výuky FRJ), nástroj: Canva Magic Media (AI)
Prezentace výtvorů aneb Máš na to minutu! (15 minut)
Na závěr hodiny každý žák (nebo skupina) představí své bizarní zvíře celé třídě. Krátce odprezentuje:
Metodická poznámka:
Žáci a žákyně si mohou navzájem klást otázky (např. Pourquoi ton animal vit-il dans la jungle? Est-ce que ton animal est dangereux?). A učitel je může povzbudit, aby na zvířata reagovali a hledali podobnosti nebo rozdíly mezi výtvory.
Tip na závěr:
Učitel může vytvořit společnou online galerii všech zvířat, např. sdílením na Padletu nebo ve školním systému, případně je vytisknout a umístit na nástěnce, aby se na výtvory mohli podívat všichni.
Tato hodina plná různých imaginárních tvorů žáky bavila. Díky propojení jazykového učení s digitální tvorbou si osvojili novou slovní zásobu a gramatické struktury přirozeným a zábavným způsobem. Použití nástroje Magic Media v aplikaci Canva podpořilo jejich kreativitu a umožnilo jim aktivně se zapojit do výuky – generovat imaginární zvíře pomocí francouzsky napsaných promptů se stalo pro všechny veselou výzvou.
Zdroje:
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025