Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (53)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 53 položek
Základní vzdělávání
16. 6. 2022 0x 395x
Nearpod – zapojte žáky do interaktivních prezentací
Článek se zaměřuje na možnosti využívání aplikace Nearpod ve výuce. Článek popisuje, jak je možné s tímto digitálním nástrojem vyučovat a v čem je možné spatřovat jeho přednosti pro aktivní učení…
Gymnaziální vzdělávání
1. 6. 2022 0x 328x
DigCompEdu 2.1: Výběr digitálních zdrojů
Jednou z esenciálních prací učitele je schopnost nacházet, hodnotit, organizovat, vybírat zdroje, které budou moci sloužit studentům, ale i jim samotným jako vzdělávací materiály. Učitel v 21.…
Gymnaziální vzdělávání
30. 5. 2022 0x 248x
DigCompEdu 1.4: Soustavný profesní rozvoj
Proměna světa, ve kterém dochází k učení se, je mimořádně rychlá. Žádnému vzdělavateli nemůže stačit to, co se naučil ve škole, ale sám se musí neustále rozvíjet. Jde o jeden z klíčových předpokladů…
Gymnaziální vzdělávání
12. 5. 2022 0x 373x
DigCompEdu 1.1: Pracovní komunikace
Evropský rámec digitálních kompetencí pro učitele nabízí hned v první kompetenci důraz na pracovní komunikaci. Je řazena do souboru profesních kompetencí učitele, což je v souladu s řadou dalších…
Gymnaziální vzdělávání
5. 5. 2022 0x 493x
Jak pomáhá rozvoj/osvojení digitálních kompetencí výuce dějepisu a mediální výchovy?
Ve vzdělávacím oboru Dějepis a v podpoře mediální výchovy si žáci v gymnaziálním vzdělávání osvojují digitální kompetence tím, že využívají své znalosti a dovednosti pracovat s digitálními…
Gymnaziální vzdělávání
3. 5. 2022 0x 237x
Jak na GJP rozvíjíme digitální kompetence pro budoucí život studentů?
V oblasti kariérového poradenství a kariérového vzdělávání je stále více kladen důraz na rozvoj digitální kompetence. A to nejen na úrovni základního školství, ale také v průběhu gymnaziálního…
Gymnaziální vzdělávání
1. 5. 2022 0x 337x
Rozvoj digitálních kompetencí v tělesné výchově na gymnáziích
Článek přímo navazuje na stejně zaměřený text pro základní vzdělávání, který byl zpracován v roce 2020 do prosincového newsletteru Národního pedagogického institutu ČR a je umístěn na Metodickém…
Základní vzdělávání Spomocník
25. 4. 2022 0x 585x
Rovnováha využívání technologií ve výuce podle Common Sense
Informace o zprávě americké neziskovky Common Sense zabývající se vytvářením z pohledu technologií vhodného vyváženého výukového prostředí.
Základní vzdělávání
21. 4. 2022 0x 390x
Jak průmyslová revoluce změnila naše město?
S žáky 8. ročníku jsme hledali v různých zdrojích odpověď na otázku, jak průmyslová revoluce změnila naše město, žáci pak poslední hodinu prezentovali výsledky svého bádání. V článku je popsáno pět…
Základní vzdělávání
14. 4. 2022 0x 567x
Problematika digitální kompetence a wellbeingu – na příkladu s mobilními aplikacemi
Článek se věnuje vztahu mezi digitální kompetencí a wellbeingem, a to na příkladu užití mobilních aplikací. To znamená, že k rozvoji dílčí dimenze wellbeingu (eliminaci stresu) využíváme konkrétní…
Základní vzdělávání
12. 4. 2022 0x 1329x
On-line aplikace a nástroje pro výuku
Článek nabízí seznam on-line zdarma dostupných aplikací, které jsou dobře využitelné pro učení žáků i pro práci učitele. Seznam vychází z vlastní zkušenosti autora textu s danými aplikacemi z výuky…
Základní vzdělávání Spomocník
30. 3. 2022 0x 693x
Na Spomocníkovi – díl 10.: Pavel Hodál
S Pavlem Hodálem jsme si u něj ve škole povídali o Indii, informatice, lektorování, konferenci BUMeeting, digitálních kompetencích a wellbeingu i o budoucnosti ve vzdělávání. Závěr opět patřil bloku…
Zobrazeno 12 z 53 položek