Časová dotace:
Pomůcky:
Potřebné vstupní znalosti a dovednosti:
Vzdělávací cíle:
Přínos využití digitálních technologií :
Metodická poznámka:
Popis vzdělávací aktivity:
1. vyučovací hodina: Výklad (vyučující)
Nástin historického pozadí konfliktu.
Klíčové události po vzniku samostatného státu Izrael – Izraelsko-palestinské války.
Současný stav.
Přestávka
2. vyučovací hodina: Dokumentární film z cyklu JSNS Člověka v tísni + diskuze (například https://www.jsns.cz/lekce/15672-most-pres-wadi ).
Přestávka
3. vyučovací hodina: Zadání problémového úkolu, organizační pokyny, rozdělení do dílen (dle počtu účastníků je možné vynechat některé aktivity) a následně práce v jednotlivých dílnách.
Přestávka
4. vyučovací hodina: Práce v dílnách na zadaných úkolech.
Přestávka
5. vyučovací hodina: Práce v dílnách na zadaných úkolech.
Přestávka
6. vyučovací hodina: Dokončení výstupů a příprava na prezentaci , která proběhne následující den.
Žáci budou rozděleni do 4 dílen (přibližně 15 žáků v každé dílně). Každá dílna má specifický úkol, na jehož výstupu budou účastníci společně pracovat. V rámci dílny si rozdělí roli (např. koordinátor, grafik, editor textů apod.).
Zadání pro jednotlivé dílny
Kartografická dílna 1
Zahrnout geografickou lokalizaci významných míst Izraele, tzn. všechna palestinská území (Západní břeh Jordánu, Východní Jeruzalém, Pásmo Gazy), Golanské výšiny a významná izraelská města; na hranicích vyznačeny sousední státy.
Kartografická dílna 2
Textová dílna
Grafická dílna
Multimediální dílna
Návod pro práci v aplikaci MapChart
Aplikace slouží pro tvorbu tematických map, s její pomocí lze graficky znázornit sledování určitého jevu v prostoru. Mapy se tvoří následujícím způsobem:
Návod pro tvorbu infografiky
Zkušenosti s použitím materiálu ve výuce:
Při ověřování aktivity ve výuce bylo zjištěno, že žáky jsou třeba intenzivně pozitivně motivovat, aby práci dotáhly do konce a výstupy byly kvalitní a obsáhlé.
Realizace dále proběhla bez dalších obtíží a stanovený časový rámec odpovídal skutečnosti.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025