Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „Dějepis“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (106)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 106 položek
Základní vzdělávání
24. 9. 2024 0x 126x
K čemu sloužilo gotické umění?
V dnešní době je pro nás umění často zdrojem estetického potěšení, sdělením určitého poselství nebo vyjádřením politického či společenského protestu. Málokdo z nás chodí do galerií obdivovat obrazy a…
Základní vzdělávání
30. 8. 2024 0x 510x
Jak vnímali kolonialismus?
Žáci pracují s obrazy jako s historickými prameny, z nichž odvozují vnímání kolonialismu evropskými velmocemi a využívají k analýze zdrojů virtuální nástěnku nebo grafický editor. Aktivitu je vhodné…
Základní vzdělávání
29. 8. 2024 0x 549x
Jak probíhala středověká bitva?
Středověk si většina lidí stále představuje jako věk temnoty a šedi, v němž každá bitva představovala ohromný masakr za účasti polonahých svalnatých mužů otáčejících se s mečem s téměř taneční…
Základní vzdělávání
28. 8. 2024 0x 571x
Jak hra zobrazuje Athény za Perikla?
I počítačové hry se stávají zajímavými a propracovanými zdroji poznání v hodinách dějepisu. Ač nám mnohdy organizační, finanční a technické podmínky neumožňují plné verze her nainstalovat, lze využít…
Základní vzdělávání
16. 8. 2024 0x 364x
Online simulace starověké civilizace III. Jaký byl život egyptských farmářů?
Simulační hry žákům nabízí rozsáhlou paletu možností, jak se aktivně zapojit do poznávání minulosti. V rámci projektu Mused.com vznikly zatím tři betaverze simulačních her využívajících generativní…
Základní vzdělávání
15. 8. 2024 0x 383x
Online simulace starověké civilizace II. Jaký byl život na řeckém venkově?
Simulační hry žákům nabízí rozsáhlou paletu možností, jak se aktivně zapojit do poznávání minulosti. V rámci projektu Mused.com vznikly zatím tři betaverze simulačních her využívajících generativní…
Základní vzdělávání
14. 8. 2024 2x 1068x
Online simulace starověké civilizace I. Jak se žilo milionům Římanů na venkově?
Simulační hry žákům nabízí rozsáhlou paletu možností, jak se aktivně zapojit do poznávání minulosti. V rámci projektu Mused.com vznikly zatím tři betaverze simulačních her využívajících generativní…
Základní vzdělávání
22. 5. 2024 0x 594x
Jak fungoval transatlantický obchod s otroky?
Transatlantický obchod s otroky několik století dominoval obchodním zájmům evropských námořních velmocí a majitelů (nejen) plantáží v Americe. Žáci s pomocí online dostupných historických pramenů a…
Základní vzdělávání
21. 5. 2024 0x 794x
Co nám o Římanech prozradí starý sloup?
Přes 1900 let je v historickém centru Říma k vidění Trajánův sloup, který nám může posloužit jako jeden z historických pramenů o životě Římanů. Žáci s pomocí webové aplikace zkoumají části vlysů na…
Základní vzdělávání
14. 5. 2024 0x 789x
Měl by být zakázán Tintin? Kolonialismus na příkladu Belgie
Slavný belgický komiks Tintin se dočkal mnoha vydání a výtisků, jeho díl o dobrodružství v Kongu však způsoboval ve druhé polovině 20. st. poměrně velký rozruch a proběhlo dokonce několik soudů…
Základní vzdělávání
26. 3. 2024 0x 965x
Jak se žilo dělníkům v 19. století?
Hravou a tvořivou formou odhalují žáci podmínky života dělníků během 19. st., tedy v době průmyslové revoluce. Nejprve se s pomocí hravého dotazníku vycházejícího z publikace Otřesné dějiny světa…
Základní vzdělávání
22. 2. 2024 0x 1170x
Proč nechal stavět Abú Simbel?
Žáci se s pomocí volně dostupné virtuální reality přesouvají do egyptského chrámu Abú Simbel, památky UNESCO a jednoho z nejpozoruhodnějších odkazů faraona Ramesse II. Analýzou chrámových reliéfů a s…
Zobrazeno 12 z 106 položek