Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (13)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 13 položek
Základní vzdělávání
7. 9. 2021 0x 2544x
Začínáme s převrácenou třídou
Cílem článku je seznámit pedagogy s modelem výuky převrácená třída a popsat stěžejní kroky k úspěšnému implementování tohoto modelu do výuky, zároveň ukázat tuto metodu ve výuce cizích jazyků.
Základní vzdělávání
16. 8. 2021 1x 2112x
Používáš sociální sítě? Popisuj a komentuj – inspirace do hodin angličtiny
Následující příspěvek přináší inspiraci, jak lze sociální sítě (konkrétně Instagram) využít ve výuce angličtiny (možno však přizpůsobit pro jiné cizí jazyky). Cílem příspěvku je inspirovat, jak…
Základní vzdělávání
15. 12. 2020 0x 2789x
Psaní jednoduchých textů v cizím jazyce, aplikace Classroomscreen
Při vytváření dovednosti psát v cizím jazyce texty v elektronické podobě je důležité, aby zadání byla proveditelná, nebyla časově příliš náročná a dávala žákům prostor k vyjádření a sdílení svých…
Základní vzdělávání
8. 12. 2020 0x 2459x
Žáci tvoří obsah příští hodiny sami – Padlet
Padlet se často používá jenom pasivně, jako zdroj informací, učitel tam umístí nějaké svoje materiály a odkazy na videa a podobně a řekne žákům, „podívejte se na Padlet, tam to všechno máte“. Ne…
Základní vzdělávání
15. 12. 2014 0x 12247x
Jak se bránit reklamě na internetu - 1. díl
S nárůstem požadavků digitální gramotnosti se do škol dostává téma internetové reklamy z toho důvodu, aby žáci se při svém využívání ICT prostředků dovedli nástrahám online inzerce účinně bránit.…
Základní vzdělávání
14. 4. 2014 0x 13398x
CLIL: Mikrobi
Cílem CLIL plánu s názvem Mikrobi je seznámit žáky s úvodem do mikrobiologie – vymezit pojmy mikroorganismus, odvodit význam mikroorganismů v přírodě a z hlediska člověka, seznámit žáky s důležitými…
Základní vzdělávání
6. 6. 2012 0x 10119x
Mluvíme všichni anglicky, ale myslíme také stejně?
Příspěvek má za cíl rozvíjet interkulturní kompetenci prostřednictvím Evropského jazykového portfolia v jeho online podobě www.ejp.rvp.cz. Chce ukázat možné způsoby interkulturního poznávání a klade…
Základní vzdělávání
9. 5. 2012 0x 5390x
Making a telephone call (Zvukový záznam v Mojí sbírce)
Tento příspěvek reflektuje tři kroky práce s e-portfoliem – plánování, sebehodnocení a hodnocení. Cílem je naučit žáky říci několik vět o sobě a své rodině, rozumět otázkám na dané téma a na závěr…
Základní vzdělávání
3. 11. 2010 0x 14157x
Postavte žákům lešení! aneb jak na scaffolding v hodinách CLIL a nejen tam
Každý učitel má svůj ověřený soubor strategií, které fungují, technik, jak vzbudit a udržet zájem žákům, způsobů, jak jim pomoci pochopit a aplikovat probíranou látku. Takovému souboru strategií a…
Základní vzdělávání
5. 3. 2010 0x 13413x
Přírodní učebna – Obst und Gemüse
Žáci se učí v němčině poznávat ovoce a zeleninu. Aktivita je vhodná do prostředí přírodní učebny, je určena pro žáky 7. nebo 8. ročníku. Rozsah – 2 až 3 vyučovací hodiny.
Základní vzdělávání
1. 2. 2010 0x 27883x
Introduction to using songs in a classroom – is there anything else than gap-fills? I. part
Příspěvek pojednává o nezaměnitelné roli a důležitosti použití písně a písňových textů v hodinách cizích jazyků. Zamýšlí se nad některými současnými učebnicemi anglického jazyka a jejich pojetím při…
Základní vzdělávání
23. 1. 2008 0x 8614x
Jak využít mobilní telefon při výuce němčiny
V příspěvku je popsána možnost využití mobilního telefonu při výuce německého jazyka. Žáci rozdělení do dvojic si píší a odpovídají svým spolužákům formou SMS.
Zobrazeno 12 z 13 položek