Stupeň vzdělávání: střední škola
Vzdělávací obor: němčina
Tematický okruh: místa ve škole, oblíbené věci ve škole, školní pomůcky
Očekávané výstupy: Žáci si procvičí slovní zásobu na téma místa ve škole, oblíbené věci ve škole, školní pomůcky, zopakují si nová slovíčka z lekce.
Časová dotace: výuka – 1 hodina, příprava – 1 hodina
Pomůcky: PC nebo notebooky, připojení k internetu, projektor, interaktivní tabule, chytrý telefon
Zdroje: Digitální lektoři: Tip na aktivitu – focení v Strange Garden. 2023 [cit. 2023-05-18]. Dostupný z WWW: [//https://www.youtube.com/watch?v=my3TEgT4p1M].
Robert Čapek: Nástroj, který může být zlý sluha. 2020 [cit. 2020-12-22]. Dostupný z WWW:.
[https://robertcapek.cz/nastroj-ktery-muze-byt-zly-sluha/].
Potřebné vstupní znalosti a dovednosti:
Oborové: Žáci
Digitální: Žáci
Tipy na vytvoření správné prezentace:
Vzdělávací cíle: Žáci
Přínos využití digitálních technologií
Žáci jsou vedeni
Metodická poznámka: Nástroj strange.garden funguje bez registrace pro učitele i pro žáky zdarma a jeho použití je velmi snadné.
Popis vzdělávací aktivity:
Nabízí se hodně možností, jak s nafocenými obrázky pracovat. Napsala jsem několik tipů, ale určitě vymyslíte i mnoho dalších variant. Úkoly lze přizpůsobit jazykovým znalostem žáků.
Varianty:
Žáci si udělají printscreen obrazovky s vyfocenými věcmi ve svém telefonu nebo udělá printscreen obrazovky učitel (Shift+Win+S, PrintScreen) a obrázek uloží do společné skupiny.
Učitel zadá žákům úkol, aby vytvořili prezentaci, ve které popíší v jednoduchých větách jednotlivé věci/ předměty/místa, které vyfotili. Mohou vytvořit prezentaci v PowerPointu, použít online nástroje jako Google Prezentace nebo Canva nebo se rozhodnout pro jiný formát, například plakát.
Stanovte také kritéria hodnocení a sdělte žákům, jak budou hodnoceni. Mějte na paměti obsah, vizuální prvky a samotnou prezentaci. Vytvořte také harmonogram jednotlivých prezentací. Po prezentaci poskytněte zpětnou vazbu každému žákovi a zhodnoťte jejich výkony na základě stanovených kritérií.
Kritéria najdete ve sdíleném odkazu, příp. v příloze.
https://docs.google.com/document/d/1mIHANQyryIlOUraPGc5iVILNAm5etAV9CEAa3e5Vhjg/edit?usp=sharing
Tipy od Roberta Čapka.
https://robertcapek.cz/nastroj-ktery-muze-byt-zly-sluha/
Zkušenosti s použitím materiálu ve výuce:
Pracovala jsem s touto aktivitou na konci školního roku. Dozvěděla jsem se díky ní od svých žáků mnoho zajímavých informací o jejich vztahu ke škole. Z použití aplikace jsem byla nadšená já i moji žáci, použití je jednoduché a zábavné.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.