Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (74)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 74 položek
Gymnaziální vzdělávání
26. 2. 2015 0x 9318x
Politická a společenská situace na počátku 50. let v ČSR
Cílem výukové hodiny je práce s propagandistickými motivy v článcích dobového Rudého práva a hledání příčin demagogických projevů pracujících v ČSR včetně vlivů na dobový postoj známé osobnosti…
Gymnaziální vzdělávání
25. 2. 2015 0x 8275x
Lety u Písku
Obec Lety u Písku leží v turisticky vyhledávané oblasti Jihočeského kraje poblíž vodní nádrže Orlík. Dnes v ní žije přibližně 300 obyvatel. Nedaleko obce stojí na místě bývalého pracovního cikánského…
Gymnaziální vzdělávání
25. 2. 2015 0x 9448x
Etapa tzv. normalizace v dějinách ČSSR
Cílem výukové lekce je práce s fotografiemi vytvořenými pro podporu totalitního režimu. Žáci si mají uvědomit možnosti fotografií jako zdroje informací, ať již z hlediska faktografie, tak emočního…
Gymnaziální vzdělávání
25. 2. 2015 0x 6275x
Václavské náměstí v perspektivách - metodická příručka
Metodická příručka, kterou nabízíme ke stažení, je jedním z výstupů projektu Praha sdílená a rozdělená. Cílem projektu i metodické příručky je pomocí symbolického významu místa utvářet živoucí vztah…
Gymnaziální vzdělávání
11. 2. 2015 0x 12673x
Období normalizace - závěrečná fáze a sametová revoluce v ČSSR
Cílem výukové lekce je práce s autentickým dokumentem vytvořeným oficiálním totalitním režimem, seznámení se se situací kolem 17. 11. 1989 a lidmi zakládajícími Občanské fórum, opozičními osobnostmi…
Gymnaziální vzdělávání
5. 2. 2015 0x 11126x
Pojem a úloha státu ve výuce dějepisu
V rámci tématu Státy a vlády podle Návrhu alternativní verze vzdělávacího oboru Dějepis (dále NAV) pracují žáci třetího ročníku čtyřletého všeobecného gymnázia s pojmem stát. Pomocí analýzy…
Gymnaziální vzdělávání
4. 2. 2015 0x 23864x
Myšlenkový a vědecký rozměr osvícenství
Cílem výukové lekce je přiblížit studentům myšlenkový a vědecký rozměr osvícenství, jeho nejdůležitějších hodnotových rozměrů (dělba moci ve státě, otázka rovnosti, vztah k náboženství) a vědeckého…
Gymnaziální vzdělávání
30. 12. 2014 1x 12530x
Časová osa, metodická část pro žáky SŠ
Jak jdou po sobě jednotlivá století? Jaké známe kalendáře? V kterých stoletích se odehrály významné události? V kterých staletích žily významné osobnosti? Článek se zabývá problematikou výuky…
Gymnaziální vzdělávání
14. 9. 2012 0x 8010x
Web Jana Palacha – Multimediální projekt Univerzity Karlovy
Úvodní text z homepage webu Multimediálního projektu Univerzity Karlovy (www.janpalach.cz). Web přináší příběh Jana Palacha v dobovém kontextu a příběhy dalších „živých pochodní“.
Gymnaziální vzdělávání
6. 9. 2012 1x 16630x
Petice Čechů k císaři r. 1848
Lekce, ve které musí žáci uplatnit znalosti z předchozích hodin o dělnickém hnutí v 19. stol., národním hnutí v 1. pol. 19. stol. a evropských revolucích 1. pol. 19. stol. a roku 1848. Zároveň…
Gymnaziální vzdělávání
13. 8. 2012 0x 12224x
Počátky dobrovolné ošetřovatelské péče
Žáci na základě textů uvažují nad tím, jako podmínky měli ranění a nemocní v Krymské válce. V polovině 19. století totiž ještě neexistovala vojenská zdravotnická služba, a tak se s tím francouzská a…
Gymnaziální vzdělávání
2. 8. 2012 0x 16200x
Co by se stalo, kdyby Henri Dunant nebyl svědkem bitvy u Solferina?
Příspěvek ukazuje aktivitu, při které žáci uvažují nad tím, co by se stalo, kdyby Henri Dunant, iniciátor vzniku Červeného kříže, neviděl na vlastní oči nedostatečnou pomoc v bitvě u Solferina, ale…
Zobrazeno 12 z 74 položek