Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „starověk“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (12)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 12 položek
Základní vzdělávání
28. 8. 2024 0x 571x
Jak hra zobrazuje Athény za Perikla?
I počítačové hry se stávají zajímavými a propracovanými zdroji poznání v hodinách dějepisu. Ač nám mnohdy organizační, finanční a technické podmínky neumožňují plné verze her nainstalovat, lze využít…
Základní vzdělávání
16. 8. 2024 0x 364x
Online simulace starověké civilizace III. Jaký byl život egyptských farmářů?
Simulační hry žákům nabízí rozsáhlou paletu možností, jak se aktivně zapojit do poznávání minulosti. V rámci projektu Mused.com vznikly zatím tři betaverze simulačních her využívajících generativní…
Základní vzdělávání
15. 8. 2024 0x 383x
Online simulace starověké civilizace II. Jaký byl život na řeckém venkově?
Simulační hry žákům nabízí rozsáhlou paletu možností, jak se aktivně zapojit do poznávání minulosti. V rámci projektu Mused.com vznikly zatím tři betaverze simulačních her využívajících generativní…
Základní vzdělávání
14. 8. 2024 2x 1068x
Online simulace starověké civilizace I. Jak se žilo milionům Římanů na venkově?
Simulační hry žákům nabízí rozsáhlou paletu možností, jak se aktivně zapojit do poznávání minulosti. V rámci projektu Mused.com vznikly zatím tři betaverze simulačních her využívajících generativní…
Základní vzdělávání
15. 5. 2024 0x 522x
Jak obnovili Athény?
V aktivitě žáci v pracovních skupinách prozkoumávají portál s 3D archeologickými rekonstrukcemi klasických Athén vybudovaných po řecko-perských válkách. Jejich cílem je zjistit, které slavné budovy…
Základní vzdělávání
22. 2. 2024 0x 1170x
Proč nechal stavět Abú Simbel?
Žáci se s pomocí volně dostupné virtuální reality přesouvají do egyptského chrámu Abú Simbel, památky UNESCO a jednoho z nejpozoruhodnějších odkazů faraona Ramesse II. Analýzou chrámových reliéfů a s…
Základní vzdělávání
20. 2. 2024 0x 1010x
Jak nám popkulturní zpracování ukazují historii? 300: Bitva u Thermopyl
Historie se stává vděčným námětem různých popkulturních zpracování, zejména pak těch filmových a komiksových. Na příkladu slavného komiksu 300: Bitva u Thermopyl si žáci budou moci vyzkoušet…
Základní vzdělávání
28. 8. 2023 0x 2464x
Tvorba komiksu online na příkladu starověkých památek
Během aktivity žáci s pomocí online nástroje vytvářejí vlastní komiks o životě ve vybrané starověké civilizaci, který se díky zadaným kritériím stává pro učitele možností k reflexi probrané látky.
Gymnaziální vzdělávání
25. 4. 2012 0x 10237x
Despotický Orient a řeckořímští demokratičtí otrokáři
Výukový projekt pro první ročníky a kvinty zaměřený na látku blízkovýchodních orientálních despocií, dálněvýchodních starověkých říší v Indii a Číně a řecké a římské antické dějiny. Cílem je vytvořit…
Gymnaziální vzdělávání
3. 7. 2009 0x 15380x
Chci Sluncem být a ne planetou aneb Proměny forem a podob otroctví v dějinách
Příspěvek se zabývá proměnami forem a podob otroctví v dějinách – od starověku přes středověk a novověk až po tzv. novodobé otroctví. Žáci si mají zpřehlednit a utřídit dosud získané informace o…
Základní vzdělávání
1. 12. 2008 0x 13955x
Starověké Řecko v datech - hra
Žáci si formou hry, při které se pohybují po třídě, opakují učivo o starověkém Řecku.
Základní vzdělávání Spomocník
14. 1. 2008 0x 3244x
Italští vědci v unikátním projektu virtuálně zpřístupňují antické dědictví
Zpráva o projektu italských vědců na vybudování virtuálního muzea významných italských památek.
Zobrazeno 12 z 12 položek