Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „předmatematické představy“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (27)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 27 položek
Předškolní vzdělávání
16. 4. 2019 0x 12153x
Velikonoce s předškoláky II
Příspěvek nabízí náměty pro velikonoční aktivity s předškoláky. Děti procvičí předmatematické představy pomocí vajíčkových skládaček, spojovaček i příkladů pro pokročilé. Sluchové vnímání budou…
Předškolní vzdělávání
19. 6. 2018 0x 18455x
Jak rozvíjet předmatematické představy v přípravné třídě? – 4. díl
Příspěvek nabízí poutavé aktivity, které rozvíjí předmatematické dovednosti předškoláků s využitím sněhových koulí či šišek, postav samotných dětí, přírodnin, geometrických tvarů i pěnových kostek.
Předškolní vzdělávání
8. 11. 2016 3x 22897x
Školní zralost III
Třetí díl seriálu nabízí sledování školní zralosti – zejména orientace v prostoru, sluchového vnímání a předmatematických představ. Představované aktivity využijí pedagogové při individuální i…
Předškolní vzdělávání
12. 3. 2014 0x 23239x
MŠ - Geometrie v prostoru
Geometrické představy. Dítě určuje a rozeznává polohové vztahy v rovině a v prostoru, rozlišuje tvary těles.
Předškolní vzdělávání
11. 3. 2014 0x 20424x
MŠ - Komplexní aktivity
Mnohostní, množinové a geometrické představy lze rozvíjet prostřednictvím komplexních aktivit, v nichž se jednotlivé oblasti prolínají.
Předškolní vzdělávání
10. 3. 2014 0x 24222x
MŠ - Geometrie v rovině
Geometrické představy. Dítě se seznamuje se základními geometrickými tvary a jejich reálnými reprezentacemi. Skládáním tvarů rozvíjíme u dítěte analyticko-syntetické myšlení a prostorové vnímání.
Předškolní vzdělávání
6. 3. 2014 0x 20190x
MŠ - Rytmus a kombinatorika
Množinové představy. Vytvářením pravidelností a opakováním téhož úseku vzniká rytmus. Dítě učíme vnímat a odhalit pravidelnosti v řadě i na ploše. Dítě vytváří vzory a tak si rozvíjí kombinační a…
Předškolní vzdělávání
5. 3. 2014 0x 18209x
MŠ - Kvantita
Mnohostní představy. Dítě vnímá a určuje množství (včetně „málo“, „nic“, „hromada“), využívá různé modely a reálné reprezentace včetně různých konfigurací (nejen lineárních).
Předškolní vzdělávání
4. 3. 2014 0x 17133x
MŠ - Shodnost
Geometrické představy. Díky vnímání shodnosti může dítě postřehnout odlišnosti, učí se rozlišovat. Spontánně rozvíjí odhad.
Předškolní vzdělávání
3. 3. 2014 0x 18209x
MŠ - Uspořádání
Množinové představy. Při procesu uspořádání dítě vnímá dva a více objektů. Nastupuje tak vztahové vnímání (podpora kauzálního myšlení).
Předškolní vzdělávání
27. 2. 2014 0x 18382x
MŠ - Párování
Množinové představy. Dítě přiřazuje jeden objekt k druhému, tvoří dvojice – páruje.
Předškolní vzdělávání
26. 2. 2014 0x 20088x
MŠ - Třídění
Množinové představy. Dítě třídí na základě stejné vlastnosti (charakteristiky), např. má stejnou barvu, tvar, velikost jako ten druhý nebo další.
Zobrazeno 12 z 27 položek