Odborné články Články s klíčovým slovem „digitální technologie“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 

Zvolené filtry

Materiály s klíčovým slovem
digitální technologie
Články (44)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 44 položek
Základní vzdělávání
24. 1. 2025 0x 679x

Příběhy bez cenzury

Zatímco svoboda tisku v některých společnostech světa neexistuje, streamovací služby ano. Této kličky využili němečtí Reportéři bez hranic, kteří ve spolupráci s brazilským hudebním producentem…
Gymnaziální vzdělávání
24. 1. 2025 0x 596x

Společně proti diskriminaci

Tato výuková aktivita na téma diskriminace je navržena tak, aby byla relevantní a vhodná pro žáky základních i středních škol. Cílem je na konkrétních příkladech pochopit pojem diskriminace a…
Základní vzdělávání
22. 1. 2025 0x 511x

AI a zákazy, příkazy - modální slovesa v běžném životě

Modální slovesa nejsou při výuce angličtiny příliš oblíbeným tématem. Ještě méně oblíbené bývají opisy modálních sloves. Přesto se v angličtině běžně používají a například při cestování se s nimi…
Základní vzdělávání
21. 1. 2025 0x 546x

Rychlé kreslení s online slovníkem

V této výukové aktivitě budeme pracovat s aplikací Quick, Draw a využijeme ji k rozvoji žákova učení, žáci se také budou učit pracovat s online slovníkem a kreslit pomocí myši jednoduchý obrázek tak,…
Základní vzdělávání
9. 1. 2025 0x 434x

Etologie – pozorování chování živočichů

Aktivita seznamuje žáky s etologií – vědou o chování živočichů. Prostřednictvím pozorování a analýzy chování vybraného živočicha žáci rozvíjejí své badatelské dovednosti a prohlubují porozumění…
Základní vzdělávání
2. 1. 2025 0x 631x

My holiday fun

Během této aktivity žáci vytvoří v grafickém nástroji Canva informační leták o nějaké památce (hradu, muzeu, skanzenu, zábavním parku apod.), který v nedávné době navštívili nebo se chystají někdy v…
Základní vzdělávání
13. 12. 2024 0x 551x

Analýza vlastností lineární funkce pomocí webové aplikace Graspable Math

Cílem této aktivity je analýza vlastností lineární funkce s využitím webové aplikace Graspable Math. Aplikace je propojena s programem Geogebra, který žáci v této aktivitě využívají k analýze…
Základní vzdělávání
9. 12. 2024 0x 690x

Animetod – filmová řeč

Co je to film? Obraz, zvuk, pohyb a čas… skrze tyto prvky k nám audiovizuální dílo promlouvá. Má svou řeč, vyjadřuje se svými výrazovými prostředky. V této lekci najdete uvedení do tématu. Naučíte…
Základní vzdělávání
6. 12. 2024 0x 709x

Animetod – Možnosti snímání

Jakou techniku potřebujeme při tvorbě animovaného filmu a jaké jsou možnosti ve školní či domácí praxi? V této lekci najdete základní výčet možností a jejich přednosti a úskalí. Uvádíme, jak využít…
Základní vzdělávání
5. 12. 2024 0x 1052x

Animetod – Princip animace

Jak je to možné, že se obraz hýbe? V čem spočívá to báječné kouzlo filmu – umění pohybujících se obrázků? V této lekci se věnujeme základnímu vysvětlení, jak funguje lidské oko, díky němuž filmové…
Základní vzdělávání
4. 12. 2024 0x 1193x

Výpočty algebraických výrazů v aplikaci Graspable Math

Cílem této aktivity je procvičit algebru a algebraické výrazy s využitím webové aplikace Graspable Math. Aplikace je velmi propracovaná a nabízí příklady s rovnicemi, ale i grafy. Je založena na…
Základní vzdělávání
28. 11. 2024 0x 596x

Srovnání chladící funkce veřejné zeleně v okolí školy pomocí mobilní aplikace

Aktivita navazuje na terénní průzkum okolí školy a je zaměřena na vyhledávání a analýzu informací ve specializovaném mapovém portálu a následné zpracovaní dat v aplikaci pro výpočet chladící funkce…
Zobrazeno 12 z 44 položek