Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (12)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 12 položek
Gymnaziální vzdělávání
16. 3. 2016 2x 6913x
Slavné dny pro SŠ: Den, kdy Němci kapitulovali u Stalingradu
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s průběhem stalingradské bitvy, zakomponují tuto událost do kontextu událostí roku 1943 a dobových, především nacistických očekávání. Lekce pracuje také s…
Základní vzdělávání
9. 3. 2016 0x 5022x
Slavné dny pro ZŠ: Den prvního odporu ve varšavském ghettu
Žáci se seznámí s termínem „ghetto“ v jeho různých významech a zamyslí se nad omezeními plynoucími z pobytu v něm. Zamyslí se nad motivací židovských povstalců a pokusí se nalézt historické analogie…
Gymnaziální vzdělávání
12. 11. 2015 2x 7831x
Česká kultura a společnost po 2. světové válce
Tento příspěvek ukazuje jednu z možností, jak seznámit žáky s kulturou a životem po 2. světové válce v našem státě, motivuje žáky ke komunikaci s rodiči a prarodiči o životě v době tzv. lidově…
Základní vzdělávání
23. 9. 2015 0x 6918x
Slavné dny pro ZŠ: Den kdy byla podepsána mnichovská dohoda
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s příčinami, výsledky a důsledky mnichovské dohody především v souvislosti se situací ve 30. letech 20. století. Lekce se zaměřuje na rozmanité možnosti…
Základní vzdělávání
11. 8. 2015 0x 5346x
Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy byla svržena atomová bomba na Hirošimu
Pro lidi, kteří přežili svržení atomové bomby v Hirošimě či Nagasaki, existuje v japonštině označení hibakuša. To v doslovném překladu znamená explozí zasažení lidé. Japonec Cutomu Jamaguči byl ale…
Základní vzdělávání
9. 6. 2015 0x 6212x
Slavné dny pro ZŠ: Den D
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s průběhem a obtížemi operace Overlord v souvislosti s kontextem vývoje druhé světové války. Lekce se zaměřuje na obtíže při plánování operace a hledání…
Gymnaziální vzdělávání
24. 3. 2015 0x 8098x
Pomníky a památníky
Z jakých pohledů se můžeme na pomník dívat? Jak pomníky vznikají, žijí a zanikají? Proč budí většinou nejvíce pozornosti a vášní ve chvíli, kdy se budují, a často ještě více, když se začne mluvit o…
Gymnaziální vzdělávání
5. 3. 2015 0x 6131x
Slavné dny pro SŠ: Den, kdy začala jaltská konference
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s výsledky a důsledky jaltské konference, zařazují jednání Velké trojky do kontextu druhé světové války. Dále zdůvodňují, jakým způsobem Sovětský svaz…
Základní vzdělávání
19. 12. 2013 0x 6271x
Podivné století: scénář 2. projektového setkání
Podivné dědictví – Exodus – odchod Čechů ze Sudet, holocaust, odsun Němců, emigrace. Chceme ukázat, jak tenká je hranice mezi spravedlností a odplatou, jak rozličné mohou být důvody pronásledování a…
Gymnaziální vzdělávání
4. 3. 2010 0x 30641x
Virtuální hospitace – Dějepis: Počátky 2. světové války v Evropě
Žáci se seznámí s problematikou historických událostí na počátku 2. světové války (pakt SSSR–Německo, napadení Polska – včetně události v Katyni, připojení Pobaltí k SSSR, zimní válka).
Základní vzdělávání
23. 4. 2009 0x 17824x
Jaroslav Ježek, Jan Werich, Jiří Voskovec
Lekce zaměřená na život a nejen společnou literární i hudební tvorbu Ježka, Wericha a Voskovce s využitím čtení s porozuměním, aktivního vnímání textu, mluveného slova, zpěvu – audio a video ukázek.
Gymnaziální vzdělávání
1. 12. 2008 0x 15428x
Myšlenková mapa druhé světové války
Myšlenková mapa umožňuje žákům strukturovat složitý problém období druhé světové války. Srozumitelně a co nejnázorněji řetězí stěžejní informace a pojmy. Usnadňuje zapamatování a ukotvení období…
Zobrazeno 12 z 12 položek