2 vyučovací hodiny (cca 80 minut včetně projekce filmu)
1) Rozdáme žákům text k videu a zadáme na doma následující úkoly (PL 1):
2) Na začátku následující hodiny žáci krátce odpoví na zadané úkoly. Odpovědi jen korigujeme, je-li třeba, nejde o přesnou definici či podrobnější historický přehled.
3) Pustíme video nebo přečteme text z knihy „Slavné dny 50 + 2 příběhy, které psaly historii“.
4) Rozdělíme třídu do čtyř skupin – dvě mají najít argumenty pro atomový útok na Hirošimu a Nagasaki, dvě proti.
5) Skupiny se shodným zadáním se spojí, porovnají své argumenty, vyberou tři, které považují za nejzásadnější, a zapíší je na tabuli. Zástupce každé strany co nejpřesvědčivěji přednese své argumenty.
6) Rozdáme pracovní list 2 s úkoly – žáci je vyplní doma. Ty, které považujeme za nejzajímavější, někam vyvěsíme, aby si je mohli přečíst i ostatní.
Příběhy přeživších naleznete v knize Slavné dny 50 + 2 příběhy, které psaly historii.
Pracovní list najdete na http://www.slavne-dny.cz/episode/828244/den-kdy-byla-svrzena-atomova-bomba-na-hirosimu-6-srpen
Kapitolu Den, kdy byla svržena atomová bomba na Hirošimu z cyklu Slavné dny pro gymnaziální vzdělávání najdete na http://www.slavne-dny.cz/episode/828244/den-kdy-byla-svrzena-atomova-bomba-na-hirosimu-6-srpen včetně příloh.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Slavné dny.
Ostatní články seriálu: