Vylepšili jsme pro vás Metodický portál RVP.CZ, vítejte! Přečíst více o novinkách.
Zavřít
Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Odborné články
>
Základní vzdělávání
>
Umění a kultura
>
2. stupeň
>
Výtvarná výchova
Odborné články
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání - lehké mentální postižení
Základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání - těžké mentální postižení
Gymnaziální vzdělávání
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast
Všechny
Informatika (rvp zv 2021)
Jazyk a jazyková komunikace
Matematika a její aplikace
Informační a komunikační technologie (rvp zv 2017)
Člověk a jeho svět
Člověk a společnost
Člověk a příroda
Umění a kultura
Člověk a zdraví
Člověk a svět práce
Doplňující vzdělávací obory
Stupeň základního vzdělání
Všechny
1. stupeň
2. stupeň
Vzdělávací obor
Všechny
Hudební výchova
Výtvarná výchova
Očekávaný výstup
Všechny
Vybírá, vytváří a pojmenovává prvky vizuálně obrazných vyjádření a jejich vztahů; uplatňuje je pro vyjádření vlastních zkušeností, vjemů, představ a poznatků; variuje různé prvky a jejich vztahy pro získání osobitých výsledků
Zaznamenává vizuální zkušenost i zkušeností získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie
Zachycuje jevy a procesy v proměnách a vztazích; k tvorbě užívá některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích – počítačová grafika, fotografie, video, animace
Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření
Rozliší působení vizuálně obrazného vyjádření v rovině smyslového účinku, v rovině subjektivního účinku
Interpretuje umělecká vizuálně obrazná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků
Porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření; vysvětluje své postoje k nim s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů (vyřazeno ze závazných očekávaných výstupů)
Ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených či samostatně vytvořených vizuálně obrazných vyjádření
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
autismus
autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
dysgrafie
dyskalkulie
dyslexie
dysortografie
kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
mentální postižení
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
MP a další postižení
poruchy pozornosti a vnímání
se sociálním znevýhodněním
se zdravotním znevýhodněním
sluchové postižení
souběžné postižení více vadami
tělesné postižení
vady řeči
vývojové poruchy učení nebo chování
z cizojazyčného prostředí
z odlišného sociokulturního prostředí
zrakové postižení
Vyhledat
Smazat filtr
Články
(47)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
47
položek
Zpět
1
...
1
2
3
4
Další
Základní vzdělávání
15. 5. 2008
0x
21923x
Obrázkovou osnovou ke stavbě příběhu
Promyšlená obrázková osnova může být nejenom pomůckou k prosté reprodukci děje, ale i k výkladu o stavbě příběhu a hledání dalších souvislostí.
Základní vzdělávání
18. 1. 2008
0x
7157x
Bílý ubrus
Záměrem aktivity je podnítit v žácích zamyšlení se nad vlastnostmi a povahovými rysy svými i ostatních, objevovat podobnost vlastností lidských a vlastností přírodnin.
Základní vzdělávání
11. 1. 2008
0x
18354x
Lidská sídla
Námět na aktivity v hodinách zeměpisu, kdy žáci plní různé úkoly týkající se problematiky sídelních systémů a urbanizace.
Základní vzdělávání
3. 1. 2008
0x
9876x
Sebepoznání a sebepojetí
Vytváření osobního erbu je velmi důležitá aktivita, při které se žáci dozvídají nejen něco o sobě, ale i ostatních ve třídě – navzájem se poznávají, komunikují, respektují se.
Základní vzdělávání
16. 2. 2007
0x
13246x
Člověk a město - Mimozemská města
Uplatnění subjektivity a fantazijních představ při vlastní tvorbě. Hledání rozmanitosti podob prostoru fiktivního světa. Vyjádření specifičnosti prostoru pomocí jazykových a vizuálně obrazných…
Základní vzdělávání
9. 11. 2006
0x
11350x
Koruna-objekt, objekt-koruna
Aktivita je zaměřená na vytváření koruny jakožto historického a kulturního symbolu, který se žáci snaží uvést do souvislosti s vlastní osobností a komunikačním záměrem vytvářeného objektu.
Základní vzdělávání
1. 11. 2006
1x
17221x
Barva, materiál a textura v oděvu
Příspěvek se zabývá využitím barvy při tvorbě oděvu jako prostředku komunikace ve veřejném prostoru a uplatněním materiálu a textury při stylizaci divadelní postavy. Součástí prezentace je i reflexe…
Základní vzdělávání
1. 11. 2006
1x
23203x
Zátiší jako vztah mezi objekty
Reflexe tvůrčí činnosti žáků založené na hledání osobitého přístupu k vnímání, tvorbě a interpretaci zátiší - výběr prostředí a objektů, hledání "obrazu" zátiší, uplatnění objektů v komunikaci,…
Základní vzdělávání
11. 10. 2006
0x
16393x
Co chci, aby moji rodiče věděli o drogách
Soutěž "Co chci, aby moji rodiče věděli o drogách" zapojuje rodiče nenásilnou formou do školních preventivních programů a zároveň podporuje schopnosti, dovednosti a vědomosti dětí na úrovni prevence…
Základní vzdělávání
11. 10. 2005
0x
18328x
Nekonečné životy materiálů
Metodicky rozpracovaný galerijní program pro 2. stupeň ZŠ, který představuje grafiku jako tvůrčí princip materiálových experimentů. Klíčové momenty jednotlivých činností jsou doplněné o obrazovou…
Základní vzdělávání
23. 11. 2004
0x
9839x
Výprava k prameni - části vodního toku
1. den: Umíme poslouchat vodu? (motivace žáků) 2. den: Naše výprava k prameni vodního toku (vyučování v přírodě mimo školní budovu) 3. den: Kudy teče náš vodní tok? (výroba posteru, makety) 4. den…
Zobrazeno
12
z
47
položek
Zpět
1
...
1
2
3
4
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit článek
Jak vložit článek
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky