Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „kultura“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (19)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 19 položek
Základní vzdělávání
25. 9. 2024 0x 362x
Zajímavosti daného místa – plán výletu – itinerář
Jak nejlépe naplánovat výlet, exkurzi, prohlídku daného místa? Jak vtáhnout své žáky do plánování a vytvořit podmínky pro pocit žáků „náš výlet“? Dozvědět se o daném místě to podstatné, než jej…
Základní vzdělávání
25. 9. 2024 0x 253x
Kultura, společnost – Jak na digitální kompetence na 1. stupni ZŠ
Vyučujete na 1. stupni základní školy a rádi byste do výuky zařadili digitální technologie? Nebo již digitální technologie zařazujete, ale hodila by se vám další inspirace? V následujícím seriálu…
Základní vzdělávání
6. 3. 2023 1x 2043x
Rozvíjíme demokratickou kulturu na školách
Projekt Demokratická škola se soustředil na rozvoj kompetencí žáků v oblastech uvědomělého občanství a na profesní rozvoj učitelů s tím spojený. Jeho snahou bylo definovat následující čtyři body: 1.…
Základní vzdělávání
8. 7. 2022 0x 3315x
Příběhy, pohyb, divadlo, audiovize... k tématu válka na Ukrajině
V následujícím přehledu najdou učitelé i žáci anotované odkazy na programy a projekty kulturních institucí a organizací, které prostřednictvím metod dramatické, taneční a pohybové i audiovizuální…
Gymnaziální vzdělávání
25. 5. 2015 0x 7358x
Fáze 1 – Já – identita a kultura – 3. část
Naše identity jsou jak viditelné (prostřednictvím šatů, které nosíme, jídla, které jíme, …), tak skryté (naše přesvědčení a hodnoty, skupiny, ke kterým patříme, naše sexualita atd.). Větším dílem…
Gymnaziální vzdělávání
21. 5. 2015 0x 7920x
Fáze 1 – Já – identita a kultura – 2. část
Naše identity jsou jak viditelné (prostřednictvím šatů, které nosíme, jídla, které jíme, …), tak skryté (naše přesvědčení a hodnoty, skupiny, ke kterým patříme, naše sexualita atd.). Větším dílem…
Gymnaziální vzdělávání
29. 4. 2015 2x 14124x
Fáze 1 – Já – identita a kultura – 1. část
Naše identity jsou jak viditelné (prostřednictvím šatů, které nosíme, jídla, které jíme, …), tak skryté (naše přesvědčení a hodnoty, skupiny, ke kterým patříme, naše sexualita atd.). Větším dílem…
Základní vzdělávání
15. 12. 2011 2x 10471x
Kultura a literární výchova jako báze pro rozvíjení komunikačních kompetencí žáků
Příspěvek akcentuje vztah i význam kultury a literární výchovy jako stabilní základny pro rozvíjení komunikačních kompetencí žáků základní školy.
Předškolní vzdělávání
29. 11. 2011 1x 29588x
Za dobrodružstvím kolem světa
Tento inspirativní článek může sloužit učitelkám v mateřských školách jako didaktická pomůcka při integrovaném bloku. Projekt je motivován interkulturním prostředím a procestujete s ním všechny…
Gymnaziální vzdělávání
27. 10. 2011 1x 10430x
Informační společnost
Dnešní dobu je bez nadsázky možné označit za informační. Informace jsou tím, co odděluje vyspělé ekonomiky a úspěšné podniky od zemí třetího světa a neúspěšných korporací. Je možné říci, že jsou…
Gymnaziální vzdělávání
20. 10. 2011 0x 9081x
Nové možnosti občanské informační společnosti při využití ICT
Informační revoluce přinesla postupně celou řadu změn také do občanské společnosti, která jich může efektivně využívat. V článku si ukážeme některé možnosti, jak se občansky podílet na řadě aktivit s…
Gymnaziální vzdělávání
14. 5. 2010 0x 11583x
Cizinci v ČR
Hlavní podstatou projektu je u žáků vyvolat zájem o problematiku mezilidských vztahů, vytváření pozitivního vztahu k sobě i k ostatním.
Zobrazeno 12 z 19 položek