Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (35)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 35 položek
Gymnaziální vzdělávání
1. 2. 2022 0x 324x
Digitalizace státu aneb jak požádat o výpis rejstříku trestů
Lekce se bude zaměřovat na současné možnosti, jak žákům předat povědomí o digitálních službách státu. V úvodu hodiny se žáci seznámí se základními důvody, které vedou náš stát k postupnému zavádění…
Gymnaziální vzdělávání
26. 10. 2021 0x 511x
Co nebylo v učebnici (2. část) – Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text pro věkovou kategorii žáků středních škol s maturitní zkouškou
Schopnost komplexně pracovat s informacemi, tedy informační gramotnost, patří ke stěžejním kompetencím člověka umožňujícím kvalitní a úspěšný profesní i osobní život v informační společnosti 21.…
Základní vzdělávání
1. 11. 2019 2x 6221x
Sociální sítě jako učivo?
Článek pojednává o zapojení tematiky sociálních médií do výuky výchovy k občanství. Uvádí stručný kontext, proč by učitelé něco takového měli dělat, nabízí aktivity, kterými by mohli začít. Součástí…
Základní vzdělávání Spomocník
26. 8. 2019 0x 4154x
iPrázdniny s učiteli 10: Můj nový školní rok v myšlenkové mapě
V desáté a poslední aktivitě prázdninové akce Virtuálního Digicentra s názvem iPrázdniny s učiteli budeme přemýšlet o novém školním roce pomocí myšlenkové mapy.
Gymnaziální vzdělávání
12. 6. 2019 0x 5408x
Významná výročí v roce 2019 – společenskovědní vzdělávání: Zdi kolem nás, zdi mezi námi
Příspěvek přináší inspiraci pro tematickou výuku – spojuje tři významná výročí (pád Berlínské zdi, pád železné opony a vstup ČR do EU) s tématem svobody a bariér. Lekce využívá aktivizující metody…
Základní vzdělávání
20. 9. 2018 0x 5208x
„To byl rok 1968“
Cílem aktivity je představit žákům rok 1968 z různých pohledů v rámci „osudových osmiček“, které si v roce 2018 připomínáme, zároveň poukázat na aktuálnost těchto událostí a na jejich vliv na…
Základní vzdělávání
21. 1. 2016 1x 8777x
Využití ICT ve výuce dějepisu
Příspěvek popisuje integraci digitálních technologií do hodin dějepisu. Je určen pro všechny ročníky druhého stupně základní školy a odpovídající ročníky víceletého gymnázia. Prostřednictvím…
Předškolní vzdělávání
22. 1. 2015 2x 12564x
Využití mentálního mapování v předškolním vzdělávání
Článek se zabývá využitím mentálních map v předškolním vzdělávání. Úvodní teoretická část blíže vysvětluje pojmy související s mentálními mapami. Úvod do praktické části popisuje využití mentálních…
Předškolní vzdělávání
30. 9. 2014 0x 23618x
Za poznáním s Kostkáčkem
Článek dává možnost nahlédnout do ročního třídního vzdělávacího programu pro MŠ, jež vznikl v přímé návaznosti na televizní cyklus Kostičky. Stěžejní je vytýčení cílů k jednotlivým dílům tohoto…
Základní vzdělávání
18. 8. 2014 0x 6525x
Konstrukce lekcí k tématu Mezigenerační vztahy a stárnutí v 7 otázkách a odpovědích
Na začátku každé výuky si učitel musí odpovědět na sedm otázek – proč, koho, co, kdy, jak, za jakých podmínek a s jakými očekávanými efekty chce vyučovat. Postupně si na tyto otázky budeme odpovídat…
Základní vzdělávání
30. 4. 2014 0x 9829x
Strach/Dar
Romská báseň od autora Emila Ciny. Součást cyklu Rozummění zaměřeného na romskou literaturu.
Základní vzdělávání
20. 3. 2014 2x 31729x
Myšlenkové (mentální) mapy
Článek seznamuje čtenáře s významem, s pojetím a využitím mezipředmětově pojatých výukových aktivit pomocí metody myšlenkových (mentálních) map ve vzdělávacích oborech RVP ZV.
Zobrazeno 12 z 35 položek