Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (14)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 14 položek
Základní vzdělávání Spomocník
4. 3. 2021 0x 1585x
Čtení Twitteru
Článek vysvětluje, proč je nutné znát žánry nově vznikající na sociálních sítích. Na ukázce tweetů bývalého amerického prezidenta podává zjednodušený návod, jak číst politické tweety.
Základní vzdělávání
18. 2. 2020 1x 4141x
Poznámky ke kritickému myšlení a mediální gramotnosti na základní škole – 3. část
Text navazuje na články Poznámky ke kritickému myšlení a mediální gramotnosti na základní škole 1. a 2. část. Opět se zaměřuje na problematiku kritického myšlení (přesněji na problematiku kritického…
Základní vzdělávání
22. 5. 2014 0x 4248x
Člen spikleneckého centra
Co je to spiknutí? Proti komu nebo čemu se lze spiknout? Proč se totalitní státy snaží posilovat ve svých obyvatelích pocit ohrožení? Jakým způsobem komunistický režim na počátku padesátých let…
Předškolní vzdělávání
5. 3. 2014 0x 14861x
MŠ - Kvantita
Mnohostní představy. Dítě vnímá a určuje množství (včetně „málo“, „nic“, „hromada“), využívá různé modely a reálné reprezentace včetně různých konfigurací (nejen lineárních).
Předškolní vzdělávání
27. 2. 2014 0x 14741x
MŠ - Párování
Množinové představy. Dítě přiřazuje jeden objekt k druhému, tvoří dvojice – páruje.
Předškolní vzdělávání
26. 2. 2014 0x 16310x
MŠ - Třídění
Množinové představy. Dítě třídí na základě stejné vlastnosti (charakteristiky), např. má stejnou barvu, tvar, velikost jako ten druhý nebo další.
Předškolní vzdělávání
25. 2. 2014 0x 17774x
MŠ - Řady a postupy
Množinové představy. Dítě manipuluje s objekty, odhaluje a respektuje jejich vzájemné vztahy (včetně početních i geometrických). Využívá úsudek, při němž pracuje i se skupinovými podmínkami.
Základní vzdělávání
12. 9. 2013 0x 5671x
Jak pracovat s hrami na Buď připraven
Na webovém portálu Buď připraven naleznete hned několik typů her. Některé se hodí přímo do výuky v hodinách, jiné bude výhodnější využít pro samostatnou přípravu dětí. Obecně lze říci, že hry Buď…
Gymnaziální vzdělávání
31. 3. 2010 6x 23993x
Virtuální hospitace - Mediální výchova: Reklamní slogan
Zamysleli jste se někdy nad tím, jak a čím reklama působí na příjemce, jaký účel je sledován neustálým opakováním stejných reklam? Co je potřeba k vytvoření reklamy, která zaujme, je vtipná a má…
Předškolní vzdělávání
2. 2. 2009 0x 14495x
Dítě a jeho postavení ve skupině
Co u dětí ovlivňuje vytváření prosociálních vztahů.
Základní vzdělávání
28. 7. 2008 0x 20691x
Maminka vždy ví
Cílem aktivity je uvědomění si různých rovin, které jsou obsažené v mediálním sdělení. Aktivita nabízí otázky, které si lze klást při rozboru jakékoli televizní reklamy.
Základní vzdělávání
23. 5. 2008 0x 13536x
Reklama pro děti – rádce, či manipulátor?
Článek se zamýšlí nad vlivem televizní reklamy na dětskou populaci. V příspěvku jsou popsány výsledky výzkumu Grantové agentury České republiky, který na toto téma proběhl.
Zobrazeno 12 z 14 položek