Pomůcky pro žáky:
Pomůcky pro učitele:
Popis činností – výuková situace:
Nutně předchází: úvod do mediální a reklamní komunikace (základní druhy médií, definice reklamy atp.)
Ideálně předchází: Rozpoznat manipulativní komunikaci I. Upravené fotografie (Photoshop)
a) Co je podle reklamy to nejlepší, co našim dětem můžeme dát? (Radost z bezstarostné hry spolu s Kinder mléčným řezem.)
b) Jaké je podle reklamy složení Kinder mléčného řezu? (Chlazený mléčný krém a lahodný med mezi dvěma nadýchanými piškoty.)
c) Jak dítě v reklamě reaguje ve chvíli, kdy mu rodič dává Kinder mléčný řez? (Po hře je unavené, Kinder mu dodává novou energii. Reaguje s nadšením. Po snědení mléčného řezu si jde znovu hrát.)
d) Kolik balení Kinder mléčného řezu vytahuje rodič z lednice? Proč právě tolik? (Dvě balení; má dvě děti, jak je vidět na začátku videa, patrně tedy pro každé dítě jedno balení.)
Toto video je úvodem k následující skupinové práci.
Žáci se rozdělí do skupin o zhruba 3–5 členech.
Všichni pracují na svých zařízeních s webovou stránkou https://www.akcniceny.cz/magazin/budte-jako-vcelky-billa-odstartovala-vernostni-kampan-vceli-olympiada-staci-sbirat-nalepky/. Každé skupině můžeme přiřadit pro rozbor charakteristiku jedné plyšové hračky z této stránky (je jich celkem šest).
Všechny skupiny se zaměřují na následující oblasti:
Každá skupina si stanoví svého mluvčího, který na závěr výstupy práce skupiny prezentuje.
Zdroje
ŠTĚPÁNÍK, Stanislav; HÁJKOVÁ, Eva; ELIÁŠKOVÁ, Klára; LIPTÁKOVÁ, Ľudmila a SZYMAŃSKA, Marta. Školní výpravy do krajiny češtiny: didaktika českého jazyka pro základní školy. Plzeň: Fraus, 2020. ISBN 978-80-7489-595-1.
Metodické poznámky:
Postřehy z ověřování v praxi:
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Rozpoznat manipulativní komunikaci.
Ostatní články seriálu:
Národní pedagogický institut České republiky © 2025