Tato hra je poměrně dlouhá, proto bude její využití přímo ve školních hodinách komplikované. Výhodou je, že hráč může hru kdykoli přerušit a vrátit se do ní do stejného místa děje, kde ji opustil. Toto platí i u všech ostatních her. Doporučujeme tedy využít hru jedním z následujících způsobů:
Tyto hry jsou navrženy přímo pro školní výuku. Jednak se dají stihnout dohrát za jednu vyučovací hodinu, a navíc jsou tematicky ucelené, takže je možné např. v hodině informatiky řešit pouze situace z oblasti bezpečnosti na internetu, v hodině přírodopisu první pomoc apod. Jednotlivé hry se zabývají těmito situacemi:
Doporučujeme využít hry následujícím způsobem:
Pozn.: Připravujeme vylepšení, které umožní tzv. skupinové hraní, tedy zapisování průběžných výsledků více hráčů do jedné tabulky, což by mělo usnadnit následné zhodnocení a diskusi o problémových místech hry.
Hráči vstupují do hry s určitým obnosem peněz a v jednotlivých situacích je utrácejí. Jejich cílem je nasbírat co nejvíce užívacích bodů (prestiže) a přitom co nejlépe vyjít s daným obnosem. Hru nenech se zmanipulovat tak lze hrát ve třech variantách:
Hra vede k zamyšlení a nad prioritami při nákupech a učí dobrým návykům vytváření si osobního rozpočtu.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.