Odborné články Články s klíčovým slovem „digitální kompetence“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 

Zvolené filtry

Materiály s klíčovým slovem
digitální kompetence
Články (369)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 369 položek
Gymnaziální vzdělávání
5. 3. 2025 0x 641x

Jak velký je terezínský bastion?

Jen těžko si lze představit jak „velké“ jsou plochy s větší hodnotou obsahu. Aby člověk získal určitou představu o velikosti, volí často metodu jejího porovnání s jiným, známým objektem. Seznámíme se…
Gymnaziální vzdělávání
18. 2. 2025 0x 651x

Birthday party

Každý žák si připraví narozeninovou oslavu dle svých představ. Nejprve ve vybraném grafickém nástroji vytvoří pozvánku, poté pomocí libovolného tabulkového procesoru naplánuje rozpočet a na závěr…
Základní vzdělávání Spomocník
17. 2. 2025 0x 2966x

Definování AI kompetencí

Informace o práci odborníků z Opened Culture, kteří definovali specifické kompetence potřebné pro využití AI ve vzdělávání.
Základní vzdělávání
10. 2. 2025 0x 827x

Svět podcastů – račte vstoupit! Díl osmý: Sbíráme zpětnou vazbu

V této výukové aktivitě se žáci naučí efektivně tvořit dotazník pro sběr zpětné vazby. Sami vymyslí relevantní otázky a posbírají zpětnou vazbu od posluchačů o jejich názoru na nový školní podcast.…
Základní vzdělávání
7. 2. 2025 0x 940x

Praktické plánování turistické cesty do netradičních regionů

Aktivita je zaměřena na plánování cesty (zahrnuje výběr destinace, očkování a víza, dopravu, ubytování, trasu, zastávky aj.) a sběr a vyhodnocení praktických informací z relevantních zdrojů.
Odborné vzdělávání
6. 2. 2025 0x 991x

Let´s write a book

Žáci v tříčlenných skupinách napíší a ilustrují příběh v aplikaci Storybird. Příběh je vyprávěný v minulém čase, reflektuje téma Magic in our life a žáci se v něm drží prvků nadpřirozena a tajemna.…
Gymnaziální vzdělávání
4. 2. 2025 0x 524x

Grafy goniometrických funkcí

Záměrem aktivity je příprava obrázků základních grafů goniometrických funkcí v souřadném systému a vytvoření vlastního pracovního listu, který bude vytištěn a využit v následující vyučovací hodině…
Základní vzdělávání
31. 1. 2025 0x 1020x

Hudební paleta

Navržená aktivita představuje žákům možné propojení hudby a výtvarného umění. Na příkladech obrazů malíře Vasilije Kandinského a hudebního skladatele Jiřího Vřešťála se žáci dozvědí, co znamená pojem…
Základní vzdělávání
31. 1. 2025 0x 729x

Umění dříve a dnes

Vincent van Gogh, Pablo Picasso, Leonardo da Vinci nebo Claude Monet pod jednou střechou? Digitální platforma Google Arts umožňuje procházet sbírky umění a kulturního dědictví z celého světa.…
Základní vzdělávání
30. 1. 2025 0x 696x

Růže pro Algernon: Lidská x umělá inteligence

Při této aktivitě se žáci naučí pracovat operovat s pojmy inteligence, umělá inteligence (možnosti použití, výhody, nevýhody), budou pracovat s textem, rozvíjet čtenářskou gramotnost, vyhodnocovat…
Gymnaziální vzdělávání
29. 1. 2025 0x 729x

Mixing Game v aplikaci Unreal Chemist

Součástí aplikace Unreal Chemist (která existuje ve verzích pro Android a iOS) je také herní mód, ve kterém uživatel řeší praktické úkoly. Článek čtenáře seznámí s podrobnostmi bezplatné verze a s…
Základní vzdělávání
28. 1. 2025 0x 484x

Makroživiny a kalorické tabulky

Aktivita navazuje na předchozí hodinu, ve které se žáci zaměřovali na důležité makroživiny (sacharidy, tuky, bílkoviny, minerální látky a vitamíny). V návaznosti na získané znalosti si žáci pomocí…
Zobrazeno 12 z 369 položek