Stupeň vzdělávání: 1. stupeň
Věková skupina: 4. a 5. ročník ZŠ
Vzdělávací obor: Umění a kultura
Tematický okruh: Výtvarná výchova
Časová dotace: 75 minut (výuka: 45 minut & příprava: 30 minut)
Pomůcky: mobilní telefon / tablet / notebook s připojením na internet, prohlížeč internetu, dataprojektor, promítací plátno
Vzdělávací cíle:
Potřebné vstupní znalosti a dovednosti:
Evokace
Uvědomění
Reflexe
Aktivita byla vyzkoušena u dětí ve smíšené třídě 4. a 5. ročníku. Vyplatí se příprava pro práci s platformou Google Arts, tedy projít si ji dostatečně dopředu. Online galerie je pro děti atraktivní a umožňuje vidět alespoň v online prostředí všemožná díla umělců z celého světa. Na aktivitu jsme dále navazovali návštěvou galerie dle výběru žáků. Poznatky z výukové aktivity tedy mohli ihned uplatnit i v praxi.
Aktivita vede k efektivnímu využívání digitálních aplikací (Mentimeter) k úvodnímu sdílení (brainstormingu), k využívání internetového prohlížeče k vyhledávání informací a k využívání online galerie (Google Arts) k procházení uměleckých děl. Využívání digitálních technologií podporuje interaktivitu ve výuce a usnadňuje přenos a sdílení informací. Žáci současně pracují na vlastním rozvoji prezentačních dovedností a kooperaci se spolužáky.
Pro úvodní brainstorming doporučuji využít aplikaci Mentimeter, tento nástroj umožňuje žákům sdílet své myšlenky anonymně a interaktivně, což může vést k většímu zapojení i u méně aktivních žáků. Důležité je také, aby učitel prošel platformu Google Arts před samotnou výukou se třídou. Následně si s žáky základní funkce a možnosti platformy projděte společně. Stěžejním tématem aktivity je umění v jakékoliv podobě, důležitou součástí aktivity je tedy sdílení a reflexe, podporující spolupráci ve třídě.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025