Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (34)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 34 položek
Gymnaziální vzdělávání
21. 12. 2021 0x 292x
Můj job: recenzent aplikací (verze pro gymnázia)
Aktivita Můj job: recenzent aplikací (verze pro gymnázia) navazuje na výukovou aktivitu vytvořenou pro základní vzdělávání a rozšiřuje ji pro využití v prostředí gymnázia, respektive střední školy.…
Gymnaziální vzdělávání
9. 12. 2021 0x 359x
Zapojení m-learningu do jazykového učení studentů gymnázií
Článek se zabývá problematikou microlearningu a jeho využitím ve výuce cizích jazyků. Informace o microlearningu jsou doplněny praktickými ukázkami a doporučenými aplikace, kterými se dosáhne vyšší…
Základní vzdělávání Spomocník
6. 12. 2021 0x 762x
Model federativního strojového učení
Informace o nové formě využití umělé inteligence, která má potenciál ovlivnit funkci aplikací analyzujících výukovou činnost žáků.
Základní vzdělávání
7. 9. 2021 0x 2306x
Začínáme s převrácenou třídou
Cílem článku je seznámit pedagogy s modelem výuky převrácená třída a popsat stěžejní kroky k úspěšnému implementování tohoto modelu do výuky, zároveň ukázat tuto metodu ve výuce cizích jazyků.
Základní vzdělávání Spomocník
24. 6. 2021 0x 2149x
Online nástroje pro výuku
Článek informuje o blogu studentů massachusettské univerzity. Na těchto stránkách studenti podávají podrobnou charakteristiku některých novějších aplikací, a to včetně pohledu skrze SAMR model.
Základní vzdělávání
13. 4. 2021 0x 1239x
S online aplikacemi se jazyky učí lépe (2. část)
Autorka představuje šest aktivit vytvořených do hodin cizích jazyků v aplikaci LearningApps. Seznamuje se snadným způsobem jejich vytvoření a uvádí důvody pro využívání této aplikace ve výuce.
Základní vzdělávání
12. 4. 2021 0x 1992x
S online aplikacemi se jazyky učí lépe (1. část)
Autorka představuje pět aktivit vytvořených do hodin cizích jazyků v aplikaci Flippity. Seznamuje se snadným způsobem jejich vytvoření a uvádí důvody pro využívání této aplikace ve výuce.
Základní vzdělávání Spomocník
17. 2. 2021 0x 4568x
Technologické zahlcení jako důsledek špatné komunikace
Na jaře, po zavedení online výuky, jsme se velmi rychle potýkali se dvěma zahlceními – obsahovým a technologickým. Nyní, přibližně po roce online výuky, čelíme dalšímu technologickému zahlcení, ke…
Základní vzdělávání Spomocník
2. 12. 2020 0x 2726x
10 aplikací, které mě provázely rokem 2020
10 aplikací, které autora provázely během roku 2020, nejsou kompletním výčtem, ale pouze jedním pohledem do jeho tvůrčího workflow a zároveň inspirací ostatním učitelům pro zlepšení či rozšíření…
Základní vzdělávání
20. 10. 2020 0x 2978x
Tipy na aktivity pro psaní na žákovských zařízeních na 1. stupni ZŠ
Článek uvádí některé aplikace, které můžete použít pro rozvoj psaného projevu pomocí žákovských zařízení – konkrétně pro psaní vypravování, vytvoření vlastní e-knihy, vytvoření komiksu, myšlenkových…
Předškolní vzdělávání
21. 7. 2020 0x 8273x
TIO a aplikace
Příběh ukazuje prospěšnost digitálních technologií a jejich využití v běžném životě. Ajťák Michal a robůtek TIO seznámí děti s výhodami některých aplikací a s pojmy jako například piktogramy a QR kód…
Základní vzdělávání
4. 5. 2020 0x 5165x
Aplikace Kahoot a bezobratlí
Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu biologie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu…
Zobrazeno 12 z 34 položek