Odborné články Všechny články autora „Pavel Žalský“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 
Články (34)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 34 položek
Základní vzdělávání
15. 8. 2024 0x 667x

Online simulace starověké civilizace II. Jaký byl život na řeckém venkově?

Simulační hry žákům nabízí rozsáhlou paletu možností, jak se aktivně zapojit do poznávání minulosti. V rámci projektu Mused.com vznikly zatím tři betaverze simulačních her využívajících generativní…
Základní vzdělávání
14. 8. 2024 2x 1749x

Online simulace starověké civilizace I. Jak se žilo milionům Římanů na venkově?

Simulační hry žákům nabízí rozsáhlou paletu možností, jak se aktivně zapojit do poznávání minulosti. V rámci projektu Mused.com vznikly zatím tři betaverze simulačních her využívajících generativní…
Základní vzdělávání
22. 5. 2024 0x 1064x

Jak fungoval transatlantický obchod s otroky?

Transatlantický obchod s otroky několik století dominoval obchodním zájmům evropských námořních velmocí a majitelů (nejen) plantáží v Americe. Žáci s pomocí online dostupných historických pramenů a…
Základní vzdělávání
16. 5. 2024 0x 1494x

Jak renesance ovlivnila podobu Sixtinské kaple?

Žáci se s pomocí volně dostupné virtuální reality přenesou do slavné Sixtinské kaple ve Vatikánu, studují fresky a uvědomují si kontextu uměleckého směru renesance. Zjišťují, jaké motivy pro svou…
Základní vzdělávání
15. 5. 2024 0x 727x

Jak obnovili Athény?

V aktivitě žáci v pracovních skupinách prozkoumávají portál s 3D archeologickými rekonstrukcemi klasických Athén vybudovaných po řecko-perských válkách. Jejich cílem je zjistit, které slavné budovy…
Základní vzdělávání
14. 5. 2024 0x 1205x

Měl by být zakázán Tintin? Kolonialismus na příkladu Belgie

Slavný belgický komiks Tintin se dočkal mnoha vydání a výtisků, jeho díl o dobrodružství v Kongu však způsoboval ve druhé polovině 20. st. poměrně velký rozruch a proběhlo dokonce několik soudů…
Základní vzdělávání
28. 3. 2024 0x 1518x

Z čeho obvinit čarodějnici?

Aktivita žákům umožňuje nahlédnout do života středověkých a novověkých lidí skrze zajímavé téma pronásledování čarodějnic. Žáci hledají a analyzují rytiny z příručky pro lovce čarodějnic z roku 1608,…
Základní vzdělávání
27. 3. 2024 0x 1372x

Proč napsali Jenský kodex?

Žáci analyzují digitalizované stránky a iluminace Jenského kodexu a společně ve sdíleném online prostředí popisují husitskou kritiku církve, tehdejších společenských poměrů a oslavu husitských ideálů…
Základní vzdělávání
26. 3. 2024 0x 1373x

Jak se žilo dělníkům v 19. století?

Hravou a tvořivou formou odhalují žáci podmínky života dělníků během 19. st., tedy v době průmyslové revoluce. Nejprve se s pomocí hravého dotazníku vycházejícího z publikace Otřesné dějiny světa…
Základní vzdělávání
20. 3. 2024 0x 1553x

Co viděl Jacques Callot? Třicetiletá válka očima umělce

Třicetiletá válka nabízí řadu obrazových pramenů, umožňujících nám nahlédnout do tehdejšího dění. Rytiny Jacquese Callota patří v tomto ohledu ke zdrojům, které mohou být žákům snadno srozumitelné a…
Základní vzdělávání
21. 2. 2024 0x 2001x

Jak změnili svět? Průmyslová revoluce v Českých zemích

Žáci v aktivitě pracují s webovou aplikací Akademie věd ČR, v níž poznávají vynálezy a vynálezce z Českých zemí, kteří jsou spojeni s několika fázemi průmyslové revoluce od 19. do 20. st. Výsledky…
Základní vzdělávání
20. 2. 2024 0x 1411x

Jak nám popkulturní zpracování ukazují historii? 300: Bitva u Thermopyl

Historie se stává vděčným námětem různých popkulturních zpracování, zejména pak těch filmových a komiksových. Na příkladu slavného komiksu 300: Bitva u Thermopyl si žáci budou moci vyzkoušet…
Zobrazeno 12 z 34 položek