Vzdělávací cíle:
Žáci s pomocí webové aplikace uvedou příklady vynálezců a vynálezů z českého prostředí, které ovlivnily lidskou společnost.
Přínos využití digitálních technologií
Žáci se učí používat webový portál Akademie věd ČR jako zdroj poznání a své nově získané informace zároveň shrnují ve vybraném sdíleném online prostředí.
Stupeň vzdělávání: 2. st. základní školy
Věková skupina: žáci 8.–9. ročníku ZŠ
Vzdělávací obor: dějepis
Tematický okruh: modernizace společnosti
Časová dotace: Výuka: 45 minut, příprava sdíleného prostředí (např. Padlet)
Popis vzdělávací aktivity:
podoba portálu, zdroj http://www.ceskaveda.cz/pribeh/o-vynalezech |
profil vynálezce po rozkliknutí u vynálezu, zdroj http://www.ceskaveda.cz/pribeh/o-vynalezech |
Zkušenosti s použitím materiálu ve výuce:
Aplikace samotná je poměrně intuitivní a pracuje se s ní dobře, třídy zvyklé na práci se sdíleným online prostředím se pak nezdržují ani při používání Padletu, je však na vyučujícím jaký nástroj využije. Opravdu doporučuji skupinám vynálezy ke zpracování přidělit, protože jinak ztrácejí velké množství času hledáním a výběrem, což při standardních 45 minutách na výuku není nejlepší. Závěr s hlasováním se mi osvědčil, byť zdůvodnění pro některé vynálezy může být občas až banální. Smyslem aktivity na druhou stranu není jít příliš do hloubky rozsáhlých společenských změn během 19. a 20. st. Samotné hodnocení a splnění kritérií si pak může učitel projít po hodině a odvodit hodnocení.
Další související materiály:
Můžete navázat hrou na portálu, funguje jako jednoduchá časová osa http://www.ceskaveda.cz/hra/vynalezy
Dalším zajímavým zdrojem ke zpracování mohou být profily českých vědkyň http://www.ceskaveda.cz/pribeh/o-vedkynich
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.