Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (13)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 13 položek
Gymnaziální vzdělávání
5. 5. 2022 0x 1223x
Sport a válka (1. díl)
V souvislosti s válkou na Ukrajině vydal 28. února 2022 Mezinárodní olympijský výbor doporučení pro všechny mezinárodní sportovní federace a organizátory sportovních akcí: nezvat ruské a běloruské…
Gymnaziální vzdělávání
28. 3. 2022 0x 282x
Vánoční příměří 1914
Lekce inspirována povídkou Vánoční mír z knihy Ruce houslisty od Aleny Ježkové. Určena do hodin dějepisu / literatury / občanské výchovy od 8. třídy / tercie výše. Žáci pracují s úryvky textů, s…
Základní vzdělávání
14. 3. 2022 0x 2064x
Odkazy na metodické materiály pro výuku k tématu válka na Ukrajině
Příspěvek přináší anotované odkazy k inspirativním metodickým materiálům, které lze využít pro výuku tématu válka na Ukrajině ve společenskovědních předmětech. V závěru připojujeme několik odkazů na…
Základní vzdělávání
9. 3. 2022 0x 2238x
Ukrajino, Ukrajino
Tato lekce vystavěná na modelu E-U-R nabízí učitelům ukázku toho, jak pracovat ve výuce s písní Ukrajino od Tomáše Kluse a jak prostřednictvím písně reflektovat současné dění na relativně bezpečném…
Základní vzdělávání
8. 3. 2016 0x 6540x
Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy Caesar překročil Rubikon
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni se základními mezníky římských dějin, fungováním a problémy římské republiky. Jsou schopni porovnat význam pojmu diktátor v antice a dnes. Jsou schopni…
Základní vzdělávání
11. 8. 2015 0x 5346x
Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy byla svržena atomová bomba na Hirošimu
Pro lidi, kteří přežili svržení atomové bomby v Hirošimě či Nagasaki, existuje v japonštině označení hibakuša. To v doslovném překladu znamená explozí zasažení lidé. Japonec Cutomu Jamaguči byl ale…
Gymnaziální vzdělávání
14. 4. 2015 0x 4450x
Slavné dny pro SŠ: Den nejhorší letecké katastrofy v dějinách
Žáci prostřednictvím aktivity pronikají do fenoménu terorismu, jakožto prostředku jednotlivých skupin na sebe upozornit. Klasifikují si definici, zmapují tento fenomén v průběhu 2. pol. 20 stol.,…
Gymnaziální vzdělávání
7. 12. 2011 0x 4421x
Vizuální aspekty válečných konfliktů
Vizuální aspekty zpravodajství vstupují do popředí během četných analýz mediálních obsahů. Při válečných střetech ale hrají „obrazy“ zásadní roli, neboť reprezentované negativní jevy doprovázející…
Gymnaziální vzdělávání
3. 10. 2011 0x 17924x
Válka v Iráku 2003: příčiny, důsledky a kontext
Příspěvek se zabývá ozbrojeným konfliktem, který se rozhořel v Iráku roku 2003. Konkrétně text rozpracovává příčiny a důsledky vojenského střetu a neopomíjí zmínit jeho hlavní milníky. Rovněž se…
Gymnaziální vzdělávání
10. 8. 2011 0x 2978x
Válka ve vědecké perspektivě
Text nahlíží fenomén války sociálně-kulturním prizmatem - předkládá klíčové definice tohoto pojmu, věnuje se vlivu technologického rozvoje a globalizace, neopomíjí stručně shrnout ani roli…
Základní vzdělávání
29. 9. 2008 0x 11977x
Splněné sny generací
V aktivitě se žáci připraví na setkání delegací z různých historických dob. Delegace jsou vytvořené kolem osob, které se k otázce sjednocování Evropy v minulosti vyjadřovali. Prostřednictvím…
Základní vzdělávání
19. 9. 2008 0x 5978x
Soutěž – Moderní dějiny
Na konci školního roku si mohou žáci zasoutěžit a zopakovat si nové poznatky z moderních dějin zábavnou formou.
Zobrazeno 12 z 13 položek