Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „digitální gramotnost“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (360)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 360 položek
Základní vzdělávání
26. 3. 2024 0x 986x
Jak se žilo dělníkům v 19. století?
Hravou a tvořivou formou odhalují žáci podmínky života dělníků během 19. st., tedy v době průmyslové revoluce. Nejprve se s pomocí hravého dotazníku vycházejícího z publikace Otřesné dějiny světa…
Základní vzdělávání
21. 3. 2024 0x 895x
UNESCO: Rozšiřme seznam světového dědictví!
V této výukové aktivitě do hodin výchovy k občanství se zaměříme nejen na připomenutí českých památek UNESCO, ale zahrajeme si také roli žadatelů o zápis na Seznam světového kulturního a přírodního…
Základní vzdělávání
20. 3. 2024 0x 1191x
Co viděl Jacques Callot? Třicetiletá válka očima umělce
Třicetiletá válka nabízí řadu obrazových pramenů, umožňujících nám nahlédnout do tehdejšího dění. Rytiny Jacquese Callota patří v tomto ohledu ke zdrojům, které mohou být žákům snadno srozumitelné a…
Základní vzdělávání
19. 3. 2024 0x 1298x
Konstrukce kružnice vepsané trojúhelníku v prostředí dynamické geometrie
Přesně sestrojit kružnici vepsanou trojúhelníku s pomocí pravítka a kružítka je poměrně obtížný úkol. Často se setkáváme se skutečností, kdy kružnice protne některou ze stran trojúhelníka ve dvou…
Gymnaziální vzdělávání
14. 3. 2024 0x 1224x
Přirozená čísla a datumové funkce tabulkového procesoru
Jedním z efektivních a užitečných nástrojů tabulkového procesoru jsou datumové funkce. Pomocí aktivity se žáci seznámí s principem práce procesoru s časovými údaji a vyzkouší si jejich využití na…
Odborné vzdělávání
7. 3. 2024 0x 1326x
FactCzech: Fotky nelžou?
Lekce problubuje digitální a mediální gramotnost žáků a rozvíjí jejich kritické myšlení. Pracují s obrazovými hoaxy, které zasáhly české uživatele sociálních sítí. Analyzují jejich narativy …
Základní vzdělávání
6. 3. 2024 0x 828x
MON ÉCOLE (A1)
Úkolem žáků je pomocí aplikace „Strange Garden“ nafotit oblíbená místa ve škole / i školní pomůcky, popsat je a vytvořit na základě nafocených míst a předmětů prezentaci. Aktivita rozvíjí zábavnou…
Základní vzdělávání
5. 3. 2024 0x 1655x
Digitální stopa
Digitální stopa je výuková aktivita, která propojuje prvky brainstormingu a interaktivní hry určené žákům pátých až sedmých tříd s názvem „Digistopa: příběh Báry“ (z dílny Národního ústavu pro…
Základní vzdělávání
29. 2. 2024 0x 956x
Aplikace Cymath
Cílem článku je seznámit čtenáře s aplikací Cymath, kterou lze využít na jakémkoli stupni vzdělávání ve výuce matematiky. Aplikace nabízí širokou škálu připravených témat z matematiky, největší…
Základní vzdělávání
22. 2. 2024 0x 1183x
Proč nechal stavět Abú Simbel?
Žáci se s pomocí volně dostupné virtuální reality přesouvají do egyptského chrámu Abú Simbel, památky UNESCO a jednoho z nejpozoruhodnějších odkazů faraona Ramesse II. Analýzou chrámových reliéfů a s…
Základní vzdělávání
21. 2. 2024 0x 1395x
Jak změnili svět? Průmyslová revoluce v Českých zemích
Žáci v aktivitě pracují s webovou aplikací Akademie věd ČR, v níž poznávají vynálezy a vynálezce z Českých zemí, kteří jsou spojeni s několika fázemi průmyslové revoluce od 19. do 20. st. Výsledky…
Základní vzdělávání
20. 2. 2024 0x 1043x
Jak nám popkulturní zpracování ukazují historii? 300: Bitva u Thermopyl
Historie se stává vděčným námětem různých popkulturních zpracování, zejména pak těch filmových a komiksových. Na příkladu slavného komiksu 300: Bitva u Thermopyl si žáci budou moci vyzkoušet…
Zobrazeno 12 z 360 položek