Odborné články Články s klíčovým slovem „digitální gramotnost“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 

Zvolené filtry

Materiály s klíčovým slovem
digitální gramotnost
Články (440)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 440 položek
Základní vzdělávání
10. 3. 2025 0x 2807x

Můj oblíbený interpret: popularizační plakát

Aktivita pro žáky ve věku jedenácti až třinácti let základní školy. V této aktivitě žáci tvoří plakát, ve kterém představí svého oblíbeného interpreta, nebo kapelu. Plakát vytváří v programu Canva.…
Základní vzdělávání
6. 3. 2025 0x 943x

Digitální hudební kompozice

Navržená aktivita pro žáky druhého stupně základní školy seznamuje žáky s tématem skládání hudební kompozice, pomocí programu WalkBand, který je ideální pro úplné začátečníky. Aktivita je zaměřena na…
Gymnaziální vzdělávání
5. 3. 2025 0x 648x

Jak velký je terezínský bastion?

Jen těžko si lze představit jak „velké“ jsou plochy s větší hodnotou obsahu. Aby člověk získal určitou představu o velikosti, volí často metodu jejího porovnání s jiným, známým objektem. Seznámíme se…
Základní vzdělávání Spomocník
17. 2. 2025 0x 3066x

Definování AI kompetencí

Informace o práci odborníků z Opened Culture, kteří definovali specifické kompetence potřebné pro využití AI ve vzdělávání.
Základní vzdělávání
10. 2. 2025 0x 836x

Svět podcastů – račte vstoupit! Díl osmý: Sbíráme zpětnou vazbu

V této výukové aktivitě se žáci naučí efektivně tvořit dotazník pro sběr zpětné vazby. Sami vymyslí relevantní otázky a posbírají zpětnou vazbu od posluchačů o jejich názoru na nový školní podcast.…
Základní vzdělávání
7. 2. 2025 0x 945x

Praktické plánování turistické cesty do netradičních regionů

Aktivita je zaměřena na plánování cesty (zahrnuje výběr destinace, očkování a víza, dopravu, ubytování, trasu, zastávky aj.) a sběr a vyhodnocení praktických informací z relevantních zdrojů.
Gymnaziální vzdělávání
4. 2. 2025 0x 535x

Grafy goniometrických funkcí

Záměrem aktivity je příprava obrázků základních grafů goniometrických funkcí v souřadném systému a vytvoření vlastního pracovního listu, který bude vytištěn a využit v následující vyučovací hodině…
Gymnaziální vzdělávání
3. 2. 2025 0x 820x

FakeCZech: Dezinformátorem pomocí Canvy

Lekce prohlubuje digitální a mediální gramotnost žáků a rozvíjí jejich kritické myšlení. Online nástroj pro grafický design Canva využijí k napodobení reálné dezinformace, která manipuluje uživateli…
Základní vzdělávání
31. 1. 2025 0x 1021x

Hudební paleta

Navržená aktivita představuje žákům možné propojení hudby a výtvarného umění. Na příkladech obrazů malíře Vasilije Kandinského a hudebního skladatele Jiřího Vřešťála se žáci dozvědí, co znamená pojem…
Základní vzdělávání
31. 1. 2025 0x 732x

Umění dříve a dnes

Vincent van Gogh, Pablo Picasso, Leonardo da Vinci nebo Claude Monet pod jednou střechou? Digitální platforma Google Arts umožňuje procházet sbírky umění a kulturního dědictví z celého světa.…
Základní vzdělávání
30. 1. 2025 0x 704x

Růže pro Algernon: Lidská x umělá inteligence

Při této aktivitě se žáci naučí pracovat operovat s pojmy inteligence, umělá inteligence (možnosti použití, výhody, nevýhody), budou pracovat s textem, rozvíjet čtenářskou gramotnost, vyhodnocovat…
Gymnaziální vzdělávání
29. 1. 2025 0x 732x

Mixing Game v aplikaci Unreal Chemist

Součástí aplikace Unreal Chemist (která existuje ve verzích pro Android a iOS) je také herní mód, ve kterém uživatel řeší praktické úkoly. Článek čtenáře seznámí s podrobnostmi bezplatné verze a s…
Zobrazeno 12 z 440 položek