Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (27)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 27 položek
Základní vzdělávání
1. 7. 2022 0x 523x
Tajemství ropy (on-line výuka)
V on-line výukové lekci se žáci metodou badatelství seznamují s tím, kde se ropa obvykle nachází a jaké procesy vedou k jejímu vzniku. Žáci si stanovují domněnky k výskytu ropy, následně získávají…
Základní vzdělávání
25. 5. 2022 0x 919x
Je půda živá?
Praktický článek nabízí výukovou lekci navazující na úvodní článek s názvem Možnosti zapojení ukrajinských žáků do výuky přírodopisu na příkladu tématu půda. Výuková lekce je zpracována do…
Základní vzdělávání
25. 5. 2022 0x 929x
Uhlík pod zem
Článek nabízí dvouhodinovou výukovou lekci, která navazuje na obecný článek s názvem Možnosti zapojení ukrajinských žáků do výuky přírodopisu na příkladu tématu půda. Žáci v rámci lekce zkoumají…
Základní vzdělávání
24. 5. 2022 0x 1042x
Možnosti zapojení ukrajinských žáků do výuky přírodopisu na příkladu tématu půda
Článek je úvodním textem pro dvě praktické výukové lekce na téma půda, které nabízí inspiraci pro učitele přírodopisu pracující s ukrajinskými žáky. Lekce jsou ověřené ve třídách s ukrajinskými žáky…
Základní vzdělávání
21. 4. 2022 0x 398x
Jak průmyslová revoluce změnila naše město?
S žáky 8. ročníku jsme hledali v různých zdrojích odpověď na otázku, jak průmyslová revoluce změnila naše město, žáci pak poslední hodinu prezentovali výsledky svého bádání. V článku je popsáno pět…
Základní vzdělávání
22. 3. 2022 0x 366x
Regionální učebnice Říčansko – učíme o místě, kde žijeme
Chcete učit o regionu? Jaké materiály k tomu používáte? Chodíte s žáky ven a poznáváte spolu přírodu, kulturu a historii okolí? Kde získáváte inspiraci? V článku představujeme elektronickou…
Základní vzdělávání
31. 5. 2021 0x 1229x
Environmentální gramotnost žáků 2. stupně ZŠ
V letech 2019–2020 byl realizován reprezentativní národní výzkum environmentální gramotnosti žáků 2. stupně základní školy. V textu jsou rámcově představeny klíčové výsledky výzkumu a doporučení pro…
Základní vzdělávání
4. 5. 2021 0x 1848x
Výuka dějepisu v ulicích
Do muzea a galerií se při výuce vydáváme zřídka. Do ulic a na náměstí, kde se psala historie, snad už vůbec. Přitom dějepisná práce v terénu je velké dobrodružství, které navíc rozvíjí historickou…
Základní vzdělávání
27. 4. 2021 0x 1861x
Sdílená práce s historickými prameny ve výuce dějepisu
Práce s historickými prameny by jistě měla být součástí výuky dějepisu, která rozvíjí historické i kritické myšlení a zároveň digitální gramotnost žáků. Článek popisuje několik jednoduchých příkladů,…
Základní vzdělávání
3. 11. 2020 0x 2116x
Využití termokamer na 1. stupni ZŠ
V současné době se do škol poměrně často dostává méně obvyklé zařízení – termokamera. Termokameru můžeme využít jako výbornou vyučovací pomůcku na 2. stupni při výuce fyziky, chemie, přírodopisu.…
Základní vzdělávání
10. 3. 2020 0x 6996x
Možnosti uplatnění digitálních technologií ve výuce přírodopisu
Článek se zaměřuje na možnosti uplatňování digitálních technologií ve výuce přírodopisu a biologie. Hlavní částí textu jsou náměty na učební činnosti žáků v rámci různých fází badatelsky orientované…
Základní vzdělávání
28. 11. 2019 3x 4436x
Kdo hoří, zapaluje aneb jak zažehnout badatelskou výuku chemie na základní škole?
Badatelsky orientovaná výuka (BOV) je aktivizační metoda výuky, která klade hlavní důraz na vlastní práci a prožitek žáka. Učitelé chemie ZŠ hodnotí BOV všeobecně kladně, nicméně ji stále využívají v…
Zobrazeno 12 z 27 položek