V průběhu let 2019–2020 proběhlo první plošné testování environmentální gramotnosti žáků 2. stupně základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií v České republice. Šetření bylo realizováno na základě zadání Ministerstva životního prostředí a Technologické agentury České republiky (projekt TITSMZP804) a realizovali jej výzkumníci z Univerzity J. E. Purkyně a Masarykovy univerzity ve spolupráci s Českou školní inspekcí, která zajistila sběr dat. Šetření se zúčastnili žáci 6., 8. a 9. ročníků v celkovém počtu 31 955.
Na základě šetření byly vypracovány dva výstupy dostupné na stránkách ministerstva životního prostředí:
Za klíčové výsledky šetření lze pokládat:
Na základě analýzy se jako vhodné strategie pro rozvoj environmentální gramotnosti jeví především: pobytové programy environmentální výchovy; členství žáků v Ekotýmech a kroužcích zaměřených na přírodu a environmentální témata; podpora občanské vědy, spolupráce s univerzitami a centry environmentální výchovy; podpora badatelsky orientované výuky a venkovní výuky.
Z archivu autorů textu |
Na šetření se podíleli:
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.