Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (9010)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 9010 položek
Základní vzdělávání
29. 7. 2004 0x 26705x
Plánování Multikulturní výchovy v ŠVP
Materiál shrnuje práci vzdělavatelů, učitelů a ředitelů škol, kteří se zabývají vývojem školních vzdělávacích programů. Obsahuje řadu praktických rad, jak včleňovat průřezové téma Multikulturní…
Základní vzdělávání
29. 7. 2004 0x 10264x
Pojetí oboru Dějepis v RVP ZV
Pojetí dějepisu v RVP ZV a obecná doporučení k jednotlivým tematickým částem.
Základní vzdělávání
28. 7. 2004 0x 15878x
Některé didaktické problémy výuky prvopočátečního čtení
V současné době probíhá výuka počátečního čtení v prvních ročnících ZŠ metodou analyticko-syntetickou hláskovou a genetickou. Dnes se tedy učitelé, ale i rodiče, rozhodují mezi dvěma metodami.
Základní vzdělávání
28. 7. 2004 1x 22997x
Vybrané didaktické problémy výuky prvopočátečního čtení
Dnešní pojetí vychází z obecného cíle primární školy, kterým je otevření vzdělávacích možností každého jedince. Rozvoj počátečního čtení je vnímán jako rozvoj počáteční etapy tzv. čtenářské…
Předškolní vzdělávání
28. 7. 2004 0x 11958x
Potřebujeme hodnotit?
Kvalitní hodnocení poskytuje zpětnou vazbu. Článek přináší hlavní cíle, které by měly být v procesu hodnocení naplněny. Jako příklad hodnocení je uvedeno škálování.
Předškolní vzdělávání
27. 7. 2004 0x 41896x
U nás doma
Když se řekne „u nás doma", tak si každý představí své nejbližší v rodině, jsou to lidé, se kterými se denně setkáváme. Cílem tématu je přiblížit dětem blíže „domov“ jako pojem, ale i jako místo, kde…
Předškolní vzdělávání
26. 7. 2004 0x 19114x
Alternativní vzdělávání v mateřských školách
Vývoj chápání pojmu alternativní výchovy v předškolní výchově a uplatnění inovativních přístupů u nás po roce 1989
Základní vzdělávání
30. 6. 2004 0x 24636x
Proč by měl být učitel občanské výchovy informován o identifikaci nadání a nadprůměrné inteligenci?
Autorka ve svém příspěvku upozorňuje pedagogy na skutečnost, že se studijní výkony mimořádně nadaných žáků mohou pohybovat v rovině průměru i podprůměru. Dále se věnuje nutnosti změny v přístupu…
Základní vzdělávání
30. 6. 2004 0x 20065x
Definice a projevy nadaných žáků
Autorka se ve svém příspěvku zabývá problematikou nadaných žáků, způsoby jejich identifikace, charakterovými specifiky (v pozitivním i negativním ohledu).
Základní vzdělávání
30. 6. 2004 0x 12789x
Kdo jsou mimořádně nadaní?
Autorka se ve svém příspěvku zabývá problematikou nadaných žáků, způsoby jejich identifikace, charakterovými specifiky (v pozitivním i negativním ohledu).
Základní vzdělávání
30. 6. 2004 0x 29432x
Klíčové teorie nadání a jejich aplikace v práci s mimořádně nadanými žáky
V úvodu příspěvku se autorka věnuje definici nadaných žáků, způsoby jejich identifikace, charakterovými specifiky (v pozitivním i negativním ohledu). Dále se zabývá přístupem pedagogů k těmto žákům,…
Základní vzdělávání
30. 6. 2004 0x 9425x
Několik postřehů o vzdělávání mimořádně nadaných a talentovaných žáků v různých zemích
Autorka ve svém příspěvku srovnává přístupy vzdělávacího systému k mimořádně nadaným žákům v různých zemích. Velmi zřetelně lze rozlišit východní a západní koncepci v přístupu k mimořádně nadaným.…
Zobrazeno 12 z 9010 položek