Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Odborné články
>
předškolní vzdělávání
>
Dítě a jeho psychika
>
Jazyk a řeč
Odborné články
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání - lehké mentální postižení
Základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání - těžké mentální postižení
Gymnaziální vzdělávání
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast
Všechny
Dítě a jeho tělo
Dítě a jeho psychika
Dítě a ten druhý
Dítě a společnost
Dítě a svět
Vzdělávací obor
Všechny
Jazyk a řeč
Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace
Sebepojetí, city, vůle
Očekávaný výstup
Všechny
Správně vyslovovat, ovládat dech, tempo i intonaci řeči
Pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno
Vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky ve vhodně zformulovaných větách
Vést rozhovor (naslouchat druhým, vyčkat, až druhý dokončí myšlenku, sledovat řečníka i obsah, ptát se)
Domluvit se slovy i gesty, improvizovat
Porozumět slyšenému (zachytit hlavní myšlenku příběhu, sledovat děj a zopakovat jej ve správných větách)
Formulovat otázky, odpovídat, hodnotit slovní výkony, slovně reagovat
Učit se nová slova a aktivně je používat (ptát se na slova, kterým nerozumí)
Naučit se zpaměti krátké texty (reprodukovat říkanky, písničky, pohádky, zvládnout jednoduchou dramatickou úlohu apod.)
Sledovat a vyprávět příběh, pohádku
Popsat situaci (skutečnou, podle obrázku)
Chápat slovní vtip a humor
Sluchově rozlišovat začáteční a koncové slabiky a hlásky ve slovech
Utvořit jednoduchý rým
Poznat a vymyslet jednoduchá synonyma, homonyma a antonyma
Rozlišovat některé obrazné symboly (piktogramy, orientační a dopravní značky, označení nebezpečí apod.) a porozumět jejich významu i jejich komunikativní funkci
Sledovat očima zleva doprava
Poznat některá písmena a číslice, popř. slova
Poznat napsané své jméno
Projevovat zájem o knížky, soustředěně poslouchat četbu, hudbu, sledovat divadlo, film, užívat telefon
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
autismus
autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
dysgrafie
dyskalkulie
dyslexie
dysortografie
kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
mentální postižení
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
MP a další postižení
poruchy pozornosti a vnímání
se sociálním znevýhodněním
se zdravotním znevýhodněním
sluchové postižení
souběžné postižení více vadami
tělesné postižení
vady řeči
vývojové poruchy učení nebo chování
z cizojazyčného prostředí
z odlišného sociokulturního prostředí
zrakové postižení
Vyhledat
Smazat filtr
Články
(178)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
178
položek
Zpět
1
...
10
11
12
13
14
15
Další
Předškolní vzdělávání
20. 1. 2009
0x
52701x
Cesta kolem světa
Poznávání odlišných kontinentů, národností, kultur, tradic a zvyků prostřednictvím různých aktivit.
Předškolní vzdělávání
10. 12. 2008
0x
56351x
Zdraví
Zajímavé činnosti s tematikou zdraví. Jednou z částí bloku je pohádka O medvědu Peciválovi, tzv. pohádka s otevřeným koncem, kde děti dostávají prostor pro slovní vyjádření již získaných zkušeností z…
Předškolní vzdělávání
8. 12. 2008
0x
44436x
Logopedie ve školce 3. část – náměty a hry
Příspěvek představuje další možný způsob logopedického programu – nabízí různé náměty her a činností podporujících správný řečový rozvoj dítěte.
Předškolní vzdělávání
4. 12. 2008
0x
30285x
Hrajeme si na piráty
Příspěvek zahrnuje soubor her a tvůrčích činností tematicky propojených s blížícími se prázdninami. Prostřednictvím těchto aktivit lze rozvíjet pocit sounáležitosti se skupinou (dětí i rodičů) a…
Předškolní vzdělávání
4. 12. 2008
1x
28334x
Logopedie ve školce 1. část - teorie
Příspěvek představuje další možný způsob logopedického programu – 1. část popisuje logopedické vady a specifické poruchy učení. 2. část nabízí řadu námětů her a činností podporující správný řečový…
Předškolní vzdělávání
4. 12. 2008
0x
28558x
Logopedie ve školce 2. část - praxe
Příspěvek představuje další možný způsob logopedického programu – nabízí různé náměty her a činností podporujících správný řečový rozvoj dítěte. V příspěvku si připomeneme teoretický základ…
Předškolní vzdělávání
20. 8. 2008
0x
42021x
Pohádka o Budulínkovi
Příspěvek nabízí jednu z možností, jak dětem přiblížit pohádkový příběh.
Předškolní vzdělávání
19. 8. 2008
0x
13112x
Odkud máme svetr
Projekt nejen o ovečkách, vlně a svetru.
Předškolní vzdělávání
14. 8. 2008
0x
38111x
Výtvarná řada – podzim
Kreslíme a malujeme podzim.
Předškolní vzdělávání
13. 8. 2008
0x
18459x
Příběhy pejska a kočičky
Soubor příběhů na motivy Josefa Čapka, Povídání o pejskovi a kočičce – jak spolu hospodařili a ještě o všelijakých jiných věcech.
Předškolní vzdělávání
8. 8. 2008
0x
49651x
Pavouček provazníček aneb Pavouků se nebojíme
Tímto tématem, zajímavými aktivitami se můžeme blíže seznámit s životem pavouků, aniž by tento malý tvor v nás vyvolával pocit strachu a odporu.
Předškolní vzdělávání
3. 8. 2008
1x
121560x
Domácí zvířata a mláďata
Děti se pomocí pohybových a smyslových her seznamují s domácími zvířaty a jejich životem.
Zobrazeno
12
z
178
položek
Zpět
1
...
10
11
12
13
14
15
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit článek
Jak vložit článek
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky