Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (21)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 21 položek
Základní vzdělávání
8. 3. 2022 0x 291x
Rozvíjíme demokratické hodnoty ve škole i volném čase
Článek má za cíl upozornit na nově vytvořené programy pro školy a volný čas, které mají za cíl zábavnou formou rozvíjet kompetence pro demokratickou kulturu mladých lidí. Za podpory EU a MŠMT vzniklo…
Základní vzdělávání
25. 2. 2021 0x 3450x
Svobodné strukturování a jeho význam ve vzdělávání
Jsme zvyklí své úvahy zaznamenávat lineárně a vedeme k tomu i další generace. To, jaký přínos nám může nabídnout alternativní způsob zápisu, zkoumám na konkrétních pracích dětí na prvním stupni v…
Základní vzdělávání
12. 9. 2019 0x 7336x
Sebereflexe jako nástroj k udržení si kázně ve třídě
Článek se zabývá školní kázní v souvislosti s autoritou učitele. Je orientován na učitele 1. stupně ZŠ. Poskytuje jim návod k sebereflexi, který jim pomůže eliminovat rušivé chování žáků.
Základní vzdělávání
14. 2. 2013 0x 7048x
Telefonní rozhovor a hodnocení ústní interakce v Evropském jazykovém portfoliu
Žáci sami napíší návrh telefonního rozhovoru, sehrají jej ve dvojicích jako scénku. Rozhovor je veden s kamarádem cizincem. Žáci pracují se slepou mapou Evropy, ve které dle kontextu vybarvují…
Základní vzdělávání
13. 2. 2013 0x 9478x
Práce s písničkou a sebehodnocení
Příklad dobré praxe navrhuje aktivitu pro žáky prvního stupně ZŠ, která jim pomáhá si lépe uvědomit, jaké mají znalosti a co všechno zvládají v anglickém jazyce. Na základě písničky o zvířátkách s…
Základní vzdělávání
21. 11. 2012 1x 7347x
Pohlednice a hodnocení písemného projevu v Evropském jazykovém portfoliu
Žáci si na určených internetových stránkách samostatně vytvářejí pohlednici z prázdnin, kterou zašlou vyučující, a svůj výsledek práce si ohodnotí v aplikaci Evropského jazykového portfolia.
Gymnaziální vzdělávání
15. 5. 2012 0x 11004x
Umím vyjádřit, jak se cítím?
Příklad dobré praxe je zejména zaměřen na nácvik vyjadřování pocitů. Tematicky je nácvik provázán s interkulturním tématem Jak se cítím doma / v cizině. Žáci se podílejí na plánování hodiny, hodnotí…
Gymnaziální vzdělávání
11. 5. 2012 0x 9437x
Zapojení sebehodnocení pomocí Evropského jazykového portfolia do výuky anglického jazyka
Příklad dobré praxe se věnuje práci s elektronickou verzí Evropského jazykového portfolia, díky kterému se žáci naučí reflektovat, co se již naučili, případně, jaké mají nedostatky a jak je mohou…
Základní vzdělávání
16. 3. 2012 0x 9224x
The Rainbow of English aneb sebehodnocení ve výuce angličtiny
Příklad dobré praxe je zaměřen na využití vlastních sebehodnoticích deskriptorů na 1. stupni ZŠ hravou formou. Cílem je, aby si žák uvědomil dosažení znalosti a dovednosti při výuce angličtiny a…
Základní vzdělávání
28. 11. 2011 0x 13544x
Inventář znaků rozvojetvorného učení – Sebereflexe, metakognice a autoregulace
Základním smyslem seriálu je poskytnout učitelům psychodidaktický rámec pro tvorbu postupů vedoucích k rozvoji myšlení, učení a poznání v procesu školního učení tak, aby žáci v konkrétních úkolových…
Základní vzdělávání
2. 2. 2011 0x 12270x
Autoevaluace třídního učitele
Každý pedagog chce být dobrým pedagogem. Co vše se však za oním slůvkem „dobrý“ skrývá? Dlouhá škála očekávání, názorů, postojů, vnitřních i vnějších charakteristik. Po nějaké době praxe stojíme před…
Základní vzdělávání
18. 10. 2010 5x 64611x
Připravenost pedagogů pro inkluzivní vzdělávání
Příspěvek se zabývá připraveností pedagogů na inkluzivní vzdělávání. Zvláštní pozornost je věnována sebereflexi pedagogů a jejich postojům k myšlence inkluzivního vzdělávání. Autorky zdůrazňují…
Zobrazeno 12 z 21 položek