Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (77)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 77 položek
Základní vzdělávání Spomocník
9. 11. 2020 1x 3949x
Jak řešit nezájem žáků o výuku online podle Spencera
Shrnutí myšlenek známého amerického odborníka na praktické využití vzdělávacích technologií, který se zabývá situací, kdy žáci musí částečně pracovat na dálku (online) a nejsou pod přímou kontrolou…
Základní vzdělávání
6. 2. 2020 2x 4694x
Okamžitá zpětná vazba – nápady pro žákovskou samokontrolu
Učitel by měl žákům poskytovat při výuce co nejdříve zpětnou vazbu. Zvlášť, pokud se žáci „učí něco nového“, je žádoucí, aby měli k dispozici okamžitou kontrolu svého výkonu, jinak by mohlo dojít k…
Základní vzdělávání
5. 2. 2020 0x 1843x
Hodnocení v Mendelce
V příspěvku je představena sídlištní základní škola, která si klade jasnou vizi, k níž směřuje i díky propracovanému hodnoticímu systému, jehož nedílnou součástí je formativní hodnocení. Přínosné je…
Základní vzdělávání
29. 10. 2019 0x 2498x
Hodnocení na montessori škole Duhovka – sběr dat a shrnutí
Smyslem tohoto textu je představit, jak v naší škole přistupujeme k hodnocení. Text popisuje tři základní pilíře našeho pojetí – průběžné hodnocení, celkové hodnocení a sebehodnocení. Věnujeme se…
Základní vzdělávání
29. 10. 2019 0x 3811x
Hodnocení na montessori škole Duhovka – přístup k hodnocení
Smyslem tohoto textu je představit, jak v naší škole přistupujeme k hodnocení. Text popisuje tři základní pilíře našeho pojetí – průběžné hodnocení, celkové hodnocení a sebehodnocení. Věnujeme se…
Základní vzdělávání
29. 10. 2019 0x 2367x
Hodnocení na montessori škole Duhovka – představení školy
Smyslem tohoto textu je představit, jak v naší škole přistupujeme k hodnocení. Text popisuje tři základní pilíře našeho pojetí – průběžné hodnocení, celkové hodnocení a sebehodnocení. Věnujeme se…
Základní vzdělávání Spomocník
24. 9. 2018 0x 19689x
Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů DigCompEdu
Zpráva o publikování českého překladu evropského dokumentu popisujícího digitální kompetence pedagogů, jehož součástí jsou i standardy, které mohou být použity k sebehodnocení a budou mít vliv na…
Základní vzdělávání
31. 1. 2018 0x 10049x
Co nevíme o ...?
Výuková aktivita pro 1. stupeň základní školy, jejímž cílem je rozvoj schopností efektivně pracovat ve skupině, ukazuje jeden ze způsobů, jak lze přistupovat k formativnímu hodnocení žáků. Kromě…
Základní vzdělávání
10. 4. 2014 0x 10595x
CLIL: Příprava jahodového koláče
Jak jednoduše žáky naučit porozumět psaným instrukcím, ještě k tomu v cizím jazyce? Motivací může být soutěž v pečení koláče, jež díky aktivnímu zapojení všech v týmové roli přinese sladkou odměnu.…
Základní vzdělávání
13. 3. 2014 0x 20422x
CLIL: Osová souměrnost
Tento článek integruje vzdělávací obsah oborů matematika a anglický jazyk a přináší téma Osové souměrnosti. V pořadí 8. výukový plán je zařazen do publikace Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ…
Základní vzdělávání
26. 2. 2014 0x 8518x
Příklad dobré praxe CLIL - ZŠ Matice školské v Českých Budějovicích
Základní škola Matice školské v Českých Budějovicích dokončila v červnu 2012 projekt Propojení cizího jazyka a matematiky na základní škole. Řešení tohoto projektu bylo zahájeno v únoru 2010, projekt…
Základní vzdělávání
14. 2. 2013 0x 7114x
Telefonní rozhovor a hodnocení ústní interakce v Evropském jazykovém portfoliu
Žáci sami napíší návrh telefonního rozhovoru, sehrají jej ve dvojicích jako scénku. Rozhovor je veden s kamarádem cizincem. Žáci pracují se slepou mapou Evropy, ve které dle kontextu vybarvují…
Zobrazeno 12 z 77 položek