Základní škola Duhovka je součástí stejnojmenného vzdělávacího systému poskytujícího vzdělávání od 3 let do maturity. Jsme česko-anglická škola a k výuce využíváme metodu Marie Montessori. Základním prvkem dvojjazyčného programu Duhovky je přirozené setkávání dítěte s cizím jazykem. Vytváříme tak bilingvní prostředí, kde všechny děti získávají každodenní zkušenosti s angličtinou. Tohoto cíle dosahujeme především standardní přítomností dvou učitelů ve výuce – českého a anglického. Naše škola je zařazena do státního rejstříku škol a je zavázána školským zákonem k tomu, aby se v ní vyučovalo ve shodě s rámcovým vzdělávacím programem. Ve vzdělávacím systému Duhovka dítě poznává a učí se skrze vlastní zkušenost a svým tempem.
Role učitele v Montessori pedagogice je postavena na nenápadném vedení a taktní pomoci. To ostatně vyjadřuje i motto celé Montessori pedagogiky: „Pomoz mi, abych to dokázal sám“. Postupuje se vždy od konkrétního k abstraktnímu a pro jednotlivé okruhy se využívají speciálně vyvinuté pomůcky. Tyto pomůcky usnadňují pochopení nových jevů, ale také zásadní měrou přispívají k hlubšímu a trvalejšímu uchování nově nabytých zkušeností a vědomostí.
Jedním z principů Montessori pedagogiky jsou věkově smíšené třídy. V Duhovce společně pracují 2–3 ročníky dětí, v současné době máme pět tříd 1.–3. ročníku, dvě třídy 4.–5. ročníku a dvě třídy 4.–6. ročníku. V takovém prostředí se přirozeně podporuje spolupráce a komunikace. Různorodost se stává výhodou, která zároveň pomáhá principu nesrovnávat děti mezi sebou navzájem a poskytovat každému bezpečí v jeho individuálním vývoji.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Hodnocení na montessori škole Duhovka.
Ostatní články seriálu:
Článek je zařazen v těchto kolekcích: