Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „antisemitismus“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (14)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 14 položek
Gymnaziální vzdělávání
31. 3. 2022 0x 1855x
Vzpomínky na šoa
Lekce se skládá ze dvou částí. První slouží k reflexi pocitů – např. po návštěvě místa paměti spojené s holokaustem, případně jako jedna z lekcí o druhé světové válce. Nicméně vždy by již žáci měli…
Základní vzdělávání
15. 9. 2014 0x 11765x
Jednotlivé hodiny s tématem stárnutí a mezigeneračních vztahů
Praktický článek seriálu Mezigenerační vztahy.
Gymnaziální vzdělávání
8. 9. 2014 0x 17337x
Extremismus v ČR: Pravicový extremismus I. - neonacismus
Extremismus v České republice existuje v několika rozdílných ideových variantách a působí v různých organizačních formách. Neonacismus navazuje na ideje a reálnou politiku historického nacismu,…
Základní vzdělávání
16. 6. 2014 0x 12315x
„Ničí lidé“
Kdo rozhoduje o tom, do jaké země patříme? Je možné, aby někdy lidé nepatřili vůbec nikam? Jsou takoví lidé ještě vůbec lidé? Kdo je odpovědný za uprchlíky a vyhnance?
Základní vzdělávání
28. 5. 2014 0x 7455x
Pražský magistrát a „izraeličtí“ uprchlíci
Co se vám vybaví, když se řekne uprchlík? Existují nějaké pozitivní či negativní stereotypy spojené s uprchlíky? Jaké? K jakým reakcím mohou negativní představy o uprchlících vést?
Základní vzdělávání
22. 5. 2014 0x 6303x
Člen spikleneckého centra
Co je to spiknutí? Proti komu nebo čemu se lze spiknout? Proč se totalitní státy snaží posilovat ve svých obyvatelích pocit ohrožení? Jakým způsobem komunistický režim na počátku padesátých let…
Základní vzdělávání
21. 5. 2014 0x 8037x
Teorie spiknutí
Co to znamená spiknout se proti někomu? Jak byli Židé prezentováni v teoriích spiknutí na konci 19. století a v 1. polovině 20. století? Na jakých klíčových principech se vytvářejí teorie spiknutí?…
Základní vzdělávání
19. 5. 2014 0x 6290x
Násilí a národní identita
Kdy a za jakých podmínek vzniká násilí proti určité etnické skupině? Jakým způsobem je takové násilí schvalováno a podporováno? Jaké důvody vedly k násilí proti Židům a dalším skupinám v…
Základní vzdělávání
2. 1. 2013 1x 9296x
Masaryk a hilsneriáda
Co je to pověra? V čem tkví její nebezpečnost? Jak může pověra ovlivňovat veřejné mínění? Má cenu s pověrou bojovat, postavit se veřejnému mínění? Co potřebuje člověk k tomu, aby se do takového boje…
Základní vzdělávání
11. 12. 2012 0x 8309x
Nebezpečné obrázky
Jakými způsoby lze negativně zobrazovat skupinu osob? V čem spočívá síla obrazů a karikatur v novinách a časopisech? Proč je takové zobrazování nepřijatelné a nebezpečné z hlediska lidských práv?
Gymnaziální vzdělávání
24. 1. 2011 0x 19500x
Naši zmizelí sousedé – nezapomeňme!
Blok pěti hodin, ve kterých se žáci postupně seznámí s židovskou problematikou, zejména pro dobu druhé světové války v Evropě, v ČSR i v regionu. Střídají se činnosti ve skupinách se samostatnou…
Základní vzdělávání
11. 10. 2007 0x 23434x
Významné osobnosti židovského původu v rámci školního projektu
Příspěvek v úvodní části nabízí základní informace o čtyřdenním školním projektu pro žáky 2. stupně ZŠ. Základ příspěvku však tvoří rozpracovaná metodika jedné z uskutečněných dílen na téma Významné…
Zobrazeno 12 z 14 položek