Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (57)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 57 položek
Základní vzdělávání
11. 2. 2021 1x 2545x
Vývoj koncepce výuky předmětu projektové vyučování – Brány do poznávání světa
Článek předkládá náhled do vývoje nové koncepce výuky předmětu projektového vyučování. Tento vývoj byl určován pečlivým vyhodnocováním funkčních a nefunkčních prvků ve struktuře výuky, současně též…
Základní vzdělávání
29. 7. 2020 0x 12619x
Digitální technologie ovlivňují vzdělávací obsah na 1. stupni (2. část)
Text je součástí kolekce článků, které se věnují problematice využívání digitálních technologií v primárním vzdělávání. Zamýšlí se nad tím, které běžné aktivity vedou k rozvíjení digitální…
Základní vzdělávání
14. 8. 2019 0x 3281x
Významná výročí v roce 2019 – 1. stupeň: Kam ve výuce s ním – s výročím?
Námět na vyučovací hodinu ve vzdělávacím oboru Člověk a jeho svět na 1. stupni základní školy, která se věnuje tématu Významná výročí roku 2019. Žáci během ní získávají nejen nové poznatky o…
Základní vzdělávání
6. 3. 2019 0x 5099x
Excuse me, where is…
Předložená aktivita je součástí cyklu „Znám místo, kde žiji“. Je zaměřena na osvojení si základní slovní zásoby týkající se popisu cesty, bydliště, kterou žák následně využívá v krátkých jednoduchých…
Základní vzdělávání
6. 2. 2019 0x 5528x
Barvy mého pokoje 1. část
Námětem pro tvůrčí činnosti je objevování a zkoumání důvěrného prostředí – místa, kde žák žije skrze prostředky výtvarného oboru. Soubor lekcí, které lze různým způsobem modifikovat a rozvíjet je…
Základní vzdělávání
5. 2. 2019 0x 3884x
Jak se žije v jiných zemích?
Využití obsahu vzdělávacího oboru Člověk a jeho svět k rozvíjení čtenářské, matematické a digitální gramotnosti. Zaujmout žáky zajímavou a kvalitní výukou není snadný počin dnešních pedagogů.…
Základní vzdělávání
10. 1. 2019 0x 4968x
Co nám říká minulost (2. část – Realizace)
Čtenářská, matematická i digitální gramotnost se netýkají jen českého jazyka, matematiky a ICT, ale mohou (a měly by) prostupovat všemi oblastmi vzdělávání. Nechte se inspirovat námětem na rozvoj…
Základní vzdělávání
10. 1. 2019 0x 4940x
Co nám říká minulost (1. část – Námět)
Čtenářská, matematická i digitální gramotnost se netýkají jen českého jazyka, matematiky a ICT, ale mohou (a měly by) prostupovat všemi oblastmi vzdělávání. Nechte se inspirovat námětem na rozvoj…
Základní vzdělávání
31. 1. 2018 0x 10223x
Co nevíme o bramborách?
Text popisuje realizaci aktivity zaměřené na využití formativního hodnocení ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 5. ročníku základní školy. Ověření uvedené aktivity proběhlo ve třídě 5. M v…
Základní vzdělávání
31. 1. 2018 0x 10054x
Co nevíme o ...?
Výuková aktivita pro 1. stupeň základní školy, jejímž cílem je rozvoj schopností efektivně pracovat ve skupině, ukazuje jeden ze způsobů, jak lze přistupovat k formativnímu hodnocení žáků. Kromě…
Základní vzdělávání
23. 3. 2017 0x 3761x
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům ZV – Člověk a jeho svět
Standardy vzdělávacího oboru Člověk a jeho svět (dále jen Standardy) blíže konkretizují očekávané výstupy Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Jsou tvořeny indikátory, které…
Základní vzdělávání
13. 1. 2015 0x 13389x
Ten dělá to a ten zas tohle
Návrh strukturované výukové jednotky pro 1. stupeň ZŠ (vzdělávací obor Člověk a jeho svět, tematický okruh Lidé kolem nás), při níž jsou společně v jedné třídě bez přítomnosti asistenta pedagoga…
Zobrazeno 12 z 57 položek