Časová dotace: 2 vyučovací hodiny (1 hodina příprava aktivit a QR kódů, 1 hodina realizace Egg huntu)
Pomůcky: přístup k internetu pro vytváření QR kódů, digitální zařízení s fotoaparátem, aplikace pro čtení QR kódů, počítač, tiskárna + tip na webovou aplikaci pro tvorbu QR kódů: https://qrgenerator.cz/
Přínos využití digitálních technologií:
Využívání QR kódů a dovednost jejich načtení napomáhá k vyšší interaktivitě vzdělávacího procesu. S pomocí QR kódů je možné vytvořit dílčí úkoly např. z videí. QR kódy mohou být zároveň propojeny s okamžitou zpětnou vazbou (výsledky).
Metodická poznámka:
Jako učitel vygenerujte několik QR kódů s různým obsahem a nechte žáky, aby je načetli. Žáci uvidí, jaké aktivity lze skrze QR kódy generovat. Při vytváření QR kódů můžete vést žáky k zamyšlení o obsahu, který chtějí prostřednictvím těchto kódů sdílet. Tímto podporujete žáky v jejich tvůrčím myšlení a schopnosti efektivně sdělovat informace.
Vzdělávací cíle:
Popis vzdělávací aktivity:
Evokace:
Žáky do tématu uvedeme společnou diskusí a zamyšlením se nad konkrétními otázkami.
Odpovědi mohou žáci zadávat přes aplikaci Mentimeter: https://www.mentimeter.com/ . Jako učitel se můžete přihlásit zdarma např. přes svůj Google účet.
Uvědomění:
Jakmile budou veškeré QR kódy rozmístěné, můžete si společně zahrát „egg hunt“.
Pravidla Egg huntu jsou následující: Žáci ve skupinách dle zadání učitele začínají ve stejný čas. Pro každou skupinu je klíčové mít alespoň jedno digitální zařízení s možností načíst QR kód. Žáci se přemisťují mezi jednotlivými stanovišti, kde načítají QR kódy s aktivitami. Své odpovědi mohou ukládat do vlastního digitálního zařízení nebo zapsat na papír. Pro splnění celého Egg huntu je třeba projít všemi stanovišti. Na konci žáci provedou kontrolu s učitelem.
Reflexe:
Zkušenosti s použitím materiálu ve výuce:
Autorka realizovala výukovou aktivitu u dětí ve 3. ročníku. Více času zabralo vysvětlit dětem, jaké aktivity je pod QR kódy možné skrýt. Pomohlo právě prvotní představení různých QR kódů, které autorka pro žáky připravila a rozvěsila ve třídě. Žáci si vyzkoušeli, co vše může být pod kódem skryto, a byli následně více kreativní při zpracovávání jednotlivých aktivit. QR kódy jsme vyvěsili na školní zahradě, připsali k nim krátkou úvodní instrukci a nechali je v průběhu Velikonoc k dispozici i dalším spolužákům z jiných ročníků. Egg hunt byl realizován na školní zahradě, nicméně je možné rozmístit jednotlivé QR kódy i ve školní třídě. Žáci začínali všichni ve stejný moment, postupně se rozmístili ke stanovištím.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.