45 minut
1) Učitel pustí žákům píseň a rozdá nebo promítne žákům nakopírovaný text (viz příloha).
2) Žáci mají za úkol rozluštit zašifrované sdělení v písni. (V refrénu je zakódovaná zkratka omamné látky označované jako LSD.) Následuje diskuze na téma, zda je vhodné zpívat o drogách? Jaké jiné texty o drogách znáte? Jak na vás tyto texty působí (tzn. jaký mají efekt)? Měl by někdo obsah těchto písní regulovat? Proč? Kdo?
3) Společné sledování filmu ze série Slavné dny nebo se rozdá text z publikace „Slavné dny 50 + 2 historických událostí“. Následně vedeme s žáky debatu nad tím, kdo byly květinové děti a na co reagovaly, snažíme se vyzdvihnout i jiné charakteristiky než užívání omamných látek či volná láska (revolta vůči konzumu, protesty proti válkám.)
4) Rozdáme jim pracovní list. Následuje práce s pracovním listem. Úkoly: Pracuj s textem metodou I. N. S. E. R. T. Napiš druhy legálních drog, které znáš, a následky jejich užívání. Napiš druhy nelegálních drog, které znáš, a následky jejich užívání.
Proč myslíte, že jsou některé drogy legální a jiné nelegální? Kdo by měl rozhodovat o tom, které drogy se povolí a které zakážou? Vláda? Lékaři? Občané? Jaké následky by mohlo mít legalizování zakázaných měkkých a tvrdých drog? Jste pro nebo proti? Zakázali byste i některé legální drogy? Proč? K čemu člověk potřebuje cigarety a alkohol? Nelze dosáhnout stavu navozovaného jmenovanými látkami i jinou cestou? Jakou?
5) Společně s žáky diskutujeme nad otázkami z pracovního listu.
Probíhá během aktivity několikrát formou diskuse, závěrečná v bodě 5.
Kapitolu Den, kdy začala zlatá éra hippies z cyklu Slavné dny pro střední vzdělávání najdete na http://www.slavne-dny.cz/episode/650280/den-kdy-zacala-zlata-era-hippies-14-leden včetně příloh.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Slavné dny.
Ostatní články seriálu: