2 vyučovací hodiny (cca 80 minut včetně projekce filmu)
Aktivita před filmem:
1) Požádáme žáky, aby doma vyhledali informace o životě Roalda Amundsena.
2) Na začátku následující hodiny v několika bodech na tabuli na základě odpovědí žáků vypíšeme klíčové okamžiky Amundsenova života.
3) Pustíme video nebo rozdáme text z knihy „Slavné dny 50 + 2 příběhy, které psaly historii“ který si následně žáci přečtou.
4) Rozdělíme třídu do čtyř skupin, každá dostane text + PL 1 s následujícími úkoly:
a) Zamyslete se nad motivací účastníků této výpravy a najděte alespoň dva důvody pro a dva proti.
b) Vzpomeňte si na další příklady expedic, které posunuly hranice poznání.
5) Důvody i příklady napíší skupiny na tabuli – diskuse.
6) V závěru hodiny rozdáme pracovní list 2 s úkoly – žáci je vyplní doma, nejzdařilejší slohové práce se souhlasem autorů přečteme třídě, případně je přečtou sami autoři.
Pl 2:
a) Dohledejte si podrobnosti o Amundsenově smrti.
b) Jste Roald Amundsen a právě jste se rozhodl vydat se na pomoc Albertu Nobilemu. Píšete dopis rodině, v němž vysvětlíte svou motivaci k tomuto činu související se Scottovou smrtí.
Fotky a mapy jednotlivých expedic naleznete v knize Slavné dny 50 + 2 příběhy, které psaly historii.
Kapitolu Den, kdy byl dobyt jižní pól z cyklu Slavné dny pro základní vzdělávání najdete na http://www.slavne-dny.cz/episode/539114/den-kdy-byl-dobyt-jizni-pol-14-prosinec včetně příloh.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Slavné dny.
Ostatní články seriálu: