Vyučujete na 1. stupni základní školy a rádi byste do výuky zařadili digitální technologie? Nebo již digitální technologie zařazujete, ale hodila by se vám další inspirace? V následujícím seriálu článků vám přinášíme desítky konkrétních námětů „jak na digi na 1. stupni ZŠ“ ve výuce.
Více o seriálu článků a o tom, jak s jednotlivými náměty pracovat si přečtete zde.
Pokud některý z námětů ve svých hodinách vyzkoušíte, napište k němu komentář níže pro nás i pro ostatní učitele.
Náměty jsou rozdělené po tématech, v tomto díle se věnujeme tématu Svátky a tradice.
Cíl: Prostřednictvím tvorby digitálního obsahu (krátkého komiksu) posílit povědomí o českých tradicích. Současně vyhledávat a kriticky třídit informace pro následné zpracování. Výslednou práci prezentovat svým spolužákům.
Cíl: Rozvíjet dovednost práce s klíčovými slovy při tvorbě obrázkových karet v online aplikaci Wordwall. Pochopit význam českých státních svátků, popsat důvody, proč je v České republice slavíme, a znát jejich původ. Vytvořené karty sdílet se spolužáky a reflektovat svou práci s online aplikací.
Cíl: Porovnat tradice slavení Vánoc vybraných zahraničních zemí. Na základě vyhledaných informací vytvořit interaktivní kvíz v aplikaci Kahoot. Naučit se generovat přístupové kódy pro vytvořený kvíz a dokázat je sdílet svým spolužákům.
Vyzkoušeli jste některý námět ve třídě s žáky? Napište nám o tom do komentářů u daného námětu či konkrétní aktivity. Pozn.: komentáře lze vkládat po přihlášení na Metodický portál.
Každá správná hodina by měla být zakončena reflexí nejen s žáky, ale i učitel by si měl umět položit některé otázky a hledat na ně odpovědi.
Zde jsou některé z mnoha reflektivních otázek, které mohou sloužit k zamyšlení nad tím, co a proč v hodině děláme, na co u žáků navazujeme a kam směřujeme.
V souvisejících materiálech/odkazech níže najdete nejen další náměty k jednotlivým tématům, ale také vybrané náměty rozpracované do výukových aktivit do hodin, zahrnující jak zadání pro žáky, tak i informace a metodické poznámky pro učitele.
Článek je publikován pod licencí Creative Commons BY-NC-SA (Uveďte autora-Neužívejte komerčně-Zachovejte licenci) .
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Jak na digi na 1. stupni ZŠ.
Ostatní články seriálu:
Materiály s klíčovým slovem NPO 3.1 DIGI vytvořil tým metodiků v projektu Podpora škol v kontextu digitalizace (Národní plán obnovy 3.1 DIGI) pro podporu pedagogů při ICT revizích.
Další informace, metodické materiály i inspiraci do výuky jednotlivých předmětů i napříč předměty najdete na webu https://digitalizace.rvp.cz/
Národní pedagogický institut České republiky © 2025