Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „NPO 3.1 DIGI“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (117)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 117 položek
Základní vzdělávání
10. 4. 2024 0x 198x
Plakát z exkurzního dne I
Jedná se o první část výukového materiálu do výtvarné výchovy pro žáky 2. stupně základní školy. Žáci se nejprve seznámí se základními doporučeními pro fotografování mobilním telefonem. Dále sbírají…
Základní vzdělávání
9. 4. 2024 0x 237x
Stanovení a zkoumání změny pH roztoků pomocí PhET simulace
V aktivitě žáci využívají interaktivní PhET simulaci ke stanovení pH vybraných roztoků ze života a praxe, k bezpečnému experimentování se záměrem zkoumat možný vliv objemu či koncentrace roztoku na…
Základní vzdělávání
3. 4. 2024 0x 408x
Totalitní režimy – co o nich vím?
Výuková hodina je zaměřena na opakování a shrnutí/ucelení poznatků o tématu nástupu totalitních režimů v Evropě v meziválečném období a jejich společných a odlišných znaků. Pro opakování žáci a…
Základní vzdělávání
1. 4. 2024 0x 526x
Opakování z chemie pomocí křížovek
Aktivita cílí na tvorbu on-line křížovek bez tajenky, s hlavním oborovým cílem zopakovat a prověřit znalost chemické terminologie a správných formulací chemických pojmů. On-line křížovka je…
Základní vzdělávání
28. 3. 2024 0x 377x
Z čeho obvinit čarodějnici?
Aktivita žákům umožňuje nahlédnout do života středověkých a novověkých lidí skrze zajímavé téma pronásledování čarodějnic. Žáci hledají a analyzují rytiny z příručky pro lovce čarodějnic z roku 1608,…
Základní vzdělávání
27. 3. 2024 0x 607x
Proč napsali Jenský kodex?
Žáci analyzují digitalizované stránky a iluminace Jenského kodexu a společně ve sdíleném online prostředí popisují husitskou kritiku církve, tehdejších společenských poměrů a oslavu husitských ideálů…
Základní vzdělávání
26. 3. 2024 0x 513x
Jak se žilo dělníkům v 19. století?
Hravou a tvořivou formou odhalují žáci podmínky života dělníků během 19. st., tedy v době průmyslové revoluce. Nejprve se s pomocí hravého dotazníku vycházejícího z publikace Otřesné dějiny světa…
Základní vzdělávání
21. 3. 2024 0x 433x
UNESCO: Rozšiřme seznam světového dědictví!
V této výukové aktivitě do hodin výchovy k občanství se zaměříme nejen na připomenutí českých památek UNESCO, ale zahrajeme si také roli žadatelů o zápis na Seznam světového kulturního a přírodního…
Základní vzdělávání
20. 3. 2024 0x 591x
Co viděl Jacques Callot? Třicetiletá válka očima umělce
Třicetiletá válka nabízí řadu obrazových pramenů, umožňujících nám nahlédnout do tehdejšího dění. Rytiny Jacquese Callota patří v tomto ohledu ke zdrojům, které mohou být žákům snadno srozumitelné a…
Základní vzdělávání
6. 3. 2024 0x 457x
MON ÉCOLE (A1)
Úkolem žáků je pomocí aplikace „Strange Garden“ nafotit oblíbená místa ve škole / i školní pomůcky, popsat je a vytvořit na základě nafocených míst a předmětů prezentaci. Aktivita rozvíjí zábavnou…
Základní vzdělávání
5. 3. 2024 0x 942x
Digitální stopa
Digitální stopa je výuková aktivita, která propojuje prvky brainstormingu a interaktivní hry určené žákům pátých až sedmých tříd s názvem „Digistopa: příběh Báry“ (z dílny Národního ústavu pro…
Základní vzdělávání
21. 2. 2024 0x 755x
Jak změnili svět? Průmyslová revoluce v Českých zemích
Žáci v aktivitě pracují s webovou aplikací Akademie věd ČR, v níž poznávají vynálezy a vynálezce z Českých zemí, kteří jsou spojeni s několika fázemi průmyslové revoluce od 19. do 20. st. Výsledky…
Zobrazeno 12 z 117 položek