Konkrétní postup a zdroje naleznete v přiloženém badatelském listu.
V evokační fázi učitel žákům rozdá badatelský list a promítne středověkou iluminaci přes projektor; žáci pracují s popisem středověké iluminace, na níž je zachycena scéna z bohoslužby v kostele, iluminaci popisují a analyzují s pomocí podotázek v badatelském listu
Následně v další fázi pak žáci pokračují prací s časovou osou vývoje katedrály sv. Víta, s jejíž pomocí si mají uvědomit, že stavba procházela vývojem a nezůstala beze změny; pro rychlé shrnutí je možné, aby učitel promítl tuto část badatelského listu přes projektor všem žákům
Následně učitel nechá žáky připojit s pomocí zařízení k internetu (iPady, mobily, počítače); je vhodné, aby link na virtuální realitu žákům rozeslal přes školní systém nebo nahrál na snadno dostupný cloud; následuje stěžejní část hodiny – práce s virtuální realitou katedrály sv. Víta;žáci zpracovávají s pomocí tabulky se zadáním v badatelském listu, na tuto práci navážou i v počátku druhé hodiny, před samotnou prací v druhé hodině je vhodné prostřednictvím brainstormingu zopakovat, co již zjistili; vždy je vhodné žákům promítnout tabulku a ujasnit si, co po nich učitel chce, zároveň je dobré na začátku práce s virtuální realitou ji promítnout a ukázat možnosti, které v ní žáci mají
Při reflexi žáci odpovídají na badatelskou otázku s pomocí návodných podotázek (v 7. ročníku jim to pomáhá s konkretizací celé problematiky), své odpovědi si mohou představovat ve skupinách nebo společně v kruhu.
Pokud jsou žáci navyknutí pracovat s digitálními technologiemi, není jejich samostatná práce problém, ve virtuální realitě se však mohou snadno „ztratit“ a je dobré je přes projektor trochu navést
V případě, že žáci nerozumí zcela otázkám v tabulce, je dobré jim uvést pro začátek nějaký konkrétní příklad, např. ukázat přes projektor hrobky králů a zapsat si je společně do tabulky.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.