Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (48)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 48 položek
Gymnaziální vzdělávání
15. 9. 2022 0x 152x
DigcompEdu 6.5: Řešení problémů prostřednictvím digitálních technologií
Příspěvek se soustředí na to, jakým způsobem spolu souvisejí kompetence k řešení problémů a k učení. Na příkladu modelu Cynefin ukazuje, že technika zásadním způsobem činí problémy, které se musíme…
Odborné vzdělávání Spomocník
14. 9. 2022 0x 240x
Ročníková práce jako obraz vzdělávání
Proč někteří žáci neradi píšou ročníkové práce? Čí je to chyba? A proč by je vlastně měli psát, za jakým účelem a hlavně jak? Odpovědi a řadu dalších otázek najdete v tomto článku.
Gymnaziální vzdělávání
13. 9. 2022 0x 169x
Využití Google Earth v hodinách zeměpisu
Článek popisuje možnosti využití aplikace Google Earth, která se dá označit jako virtuální glóbus a díky níž můžeme nahlížet na Zemi pohledem z vesmíru. Ve článku jsou představeny možnosti velmi…
Gymnaziální vzdělávání
8. 9. 2022 0x 209x
Geoinformační technologie v hodinách zeměpisu
Jedním z cílů geografického vzdělávání je, aby žáci získávali dovednosti a schopnosti, které jsou uplatnitelné při myšlení v geografických souvislostech a při praktických činnostech. Jedním ze…
Gymnaziální vzdělávání
30. 6. 2022 0x 371x
DigCompEdu 4.3: Zpětná vazba a její plánování
Článek se zaměřuje na fenomén vzájemného hodnocení jako součásti zpětné vazby v edukačním procesu a jeho významu pro učení jako takové. Snaží se poukázat na aspekty, které je dobré vzít do úvahy…
Základní vzdělávání
29. 6. 2022 0x 653x
Canva – vytvářejte elegantní grafiku během chvíle pomocí nástroje na bázi cloudu
Článek představuje grafický nástroj na bázi cloudu, se kterým žáci mohou během krátké chvíle vytvářet elegantní postery, letáky, prezentace či jiné grafické výstupy. Součástí článku jsou informace k…
Základní vzdělávání
22. 6. 2022 0x 637x
Padlet – tvořte a spolupracujte prostřednictvím interaktivních a multimediálních nástěnek
Článek je recenzí jedné z nejpoužívanějších multimediálních nástěnek, kterou je web a aplikace Padlet. Úvodní část v obecné rovině popisuje, co je to Padlet a co nabízí pro výuku a podporu učení žáků…
Základní vzdělávání
16. 6. 2022 0x 328x
Nearpod – zapojte žáky do interaktivních prezentací
Článek se zaměřuje na možnosti využívání aplikace Nearpod ve výuce. Článek popisuje, jak je možné s tímto digitálním nástrojem vyučovat a v čem je možné spatřovat jeho přednosti pro aktivní učení…
Gymnaziální vzdělávání
1. 6. 2022 0x 279x
DigCompEdu 2.1: Výběr digitálních zdrojů
Jednou z esenciálních prací učitele je schopnost nacházet, hodnotit, organizovat, vybírat zdroje, které budou moci sloužit studentům, ale i jim samotným jako vzdělávací materiály. Učitel v 21.…
Gymnaziální vzdělávání
30. 5. 2022 0x 196x
DigCompEdu 1.4: Soustavný profesní rozvoj
Proměna světa, ve kterém dochází k učení se, je mimořádně rychlá. Žádnému vzdělavateli nemůže stačit to, co se naučil ve škole, ale sám se musí neustále rozvíjet. Jde o jeden z klíčových předpokladů…
Gymnaziální vzdělávání
12. 5. 2022 0x 318x
DigCompEdu 1.1: Pracovní komunikace
Evropský rámec digitálních kompetencí pro učitele nabízí hned v první kompetenci důraz na pracovní komunikaci. Je řazena do souboru profesních kompetencí učitele, což je v souladu s řadou dalších…
Gymnaziální vzdělávání
5. 5. 2022 0x 415x
Jak pomáhá rozvoj/osvojení digitálních kompetencí výuce dějepisu a mediální výchovy?
Ve vzdělávacím oboru Dějepis a v podpoře mediální výchovy si žáci v gymnaziálním vzdělávání osvojují digitální kompetence tím, že využívají své znalosti a dovednosti pracovat s digitálními…
Zobrazeno 12 z 48 položek