Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (56)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 56 položek
Základní vzdělávání Spomocník
18. 1. 2023 1x 375x
Od Inkscapu ke Canvě aneb ukázka posunu v digitálních kompetencích
Proč se stala Canva tak populární? Proč ji upřednostnit před jinými nástroji, jako jsou Inkscape nebo Adobe Illustrator? A jakým digitálním kompetencím nás může naučit?
Základní vzdělávání Spomocník
21. 12. 2022 0x 647x
Aplikace roku pro hledání cesty k sobě navzájem
Jaká je vaše aplikace roku? Co jste se pomocí ní naučili? A proč by o ní měli vědět ostatní? Tyto otázky jsem položil svým žákům. A jak to celé dopadlo, se dočtete v tomto článku.
Základní vzdělávání
22. 11. 2022 0x 458x
PBS LearningMedia – zdroj pro kreativní učitele
PBS LearningMedia je zdroj podpůrných vzdělávacích materiálů pro učitele a žáky k okamžitému použití ve třídě. Jde o americký web, který obsahuje digitální vzdělávací zdroje jako videa, obrázky,…
Základní vzdělávání Spomocník
4. 11. 2022 0x 645x
Od Wordu ke Craftu aneb ukázka posunu v digitálních kompetencích
Když za mnou přišel můj žák, aby mi řekl o zajímavé nabídce na ještě zajímavější aplikaci, vznikl z toho tenhle článek. A navíc byl vytvořen pomocí uvedené aplikace.
Základní vzdělávání Spomocník
2. 11. 2022 0x 688x
20 oblastí, ve kterých bychom měli rozvíjet digitální dovednosti
V jakých všech oblastech bychom měli rozvíjet digitální dovednosti žáků, aby v budoucnu uspěli? Jaké dovednosti dnes očekávají zaměstnavatelé od svých budoucích zaměstnanců? A máme tyto dovednosti my…
Základní vzdělávání Spomocník
21. 10. 2022 0x 611x
Digitální kompetence v kontextu digitálního wellbeingu
Jak digitální wellbeing rozvíjí digitální kompetence? Článek nabízí celkem 12 konkrétních příkladů rozvoje těchto kompetencí v 8 oblastech digitálního wellbeingu.
Základní vzdělávání
6. 10. 2022 0x 842x
Mentimeter – cenný nástroj pro formativní hodnocení nebo brainstorming
Článek představuje nástroj Mentimeter z hlediska jeho využívání ve výuce. Text přináší základní popis nástroje a jeho funkcí s důrazem na brainstorming a formativní hodnocení ve výuce. Součástí jsou…
Gymnaziální vzdělávání
15. 9. 2022 0x 512x
DigcompEdu 6.5: Řešení problémů prostřednictvím digitálních technologií
Příspěvek se soustředí na to, jakým způsobem spolu souvisejí kompetence k řešení problémů a k učení. Na příkladu modelu Cynefin ukazuje, že technika zásadním způsobem činí problémy, které se musíme…
Odborné vzdělávání Spomocník
14. 9. 2022 0x 471x
Ročníková práce jako obraz vzdělávání
Proč někteří žáci neradi píšou ročníkové práce? Čí je to chyba? A proč by je vlastně měli psát, za jakým účelem a hlavně jak? Odpovědi a řadu dalších otázek najdete v tomto článku.
Gymnaziální vzdělávání
13. 9. 2022 0x 313x
Využití Google Earth v hodinách zeměpisu
Článek popisuje možnosti využití aplikace Google Earth, která se dá označit jako virtuální glóbus a díky níž můžeme nahlížet na Zemi pohledem z vesmíru. Ve článku jsou představeny možnosti velmi…
Gymnaziální vzdělávání
8. 9. 2022 0x 376x
Geoinformační technologie v hodinách zeměpisu
Jedním z cílů geografického vzdělávání je, aby žáci získávali dovednosti a schopnosti, které jsou uplatnitelné při myšlení v geografických souvislostech a při praktických činnostech. Jedním ze…
Gymnaziální vzdělávání
30. 6. 2022 0x 511x
DigCompEdu 4.3: Zpětná vazba a její plánování
Článek se zaměřuje na fenomén vzájemného hodnocení jako součásti zpětné vazby v edukačním procesu a jeho významu pro učení jako takové. Snaží se poukázat na aspekty, které je dobré vzít do úvahy…
Zobrazeno 12 z 56 položek